gov.ua
Державні сайти України

Національна служба здоров'я України

Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України

Людям із порушенням зору
ua
En
in English

ОГОЛОШЕННЯ
про укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій за пакетом «Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим та дітям» від 5 грудня 2022 року

Подання пропозицій та їх розгляд

Відповідно до цього оголошення Національна служба здоров’я України (далі – НСЗУ) укладає договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій (далі – договір) із суб’єктами господарювання, які мали укладені договори у 2022 році за цим пакетом медичних послуг та виключно за місцями надання послуг, які були зазначені у договорі станом на 31 грудня 2022 року.
Розгляд пропозицій про укладення договору відповідно до цього оголошення здійснюється в тому числі на предмет відповідності поданої пропозиції вимогам законодавства, чинного на момент укладення договору.

1. Строк подання пропозиції спливає о 18 годині 00 хвилин за київським часом 19 грудня 2022 року.
Пропозиції на укладення договору, у тому числі з усунутими недоліками (повторні), подані після закінчення строку подання, не розглядаються.
Якщо суб’єкту господарювання надіслано повідомлення про виправлення помилок у його пропозиції після граничної дати подання пропозицій, суб’єкт господарювання має право подати оновлену пропозицію протягом двох робочих днів з дня надіслання НСЗУ повідомлення про виправлення помилок.
Розрахунок загальної орієнтовної ціни договору (запланованої та фактичної вартості послуг) здійснюється відповідно до законодавства, яким визначені особливості реалізації програми медичних гарантій на відповідний період.
2. Заявник подає до НСЗУ пропозицію (заяву та додатки до неї) в електронній формі шляхом заповнення електронних полів.
Під час заповнення заяви необхідно зазначити:
- інформацію про підставу, відповідно до якої діє підписант договору (для юридичних осіб автоматично зазначається «діє на підставі Статуту», для фізичних осіб – підприємців – необхідно вказати номер та дату запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань);
- місця надання послуг, які будуть включені до договору;
- банківські реквізити суб'єкта господарювання (IBAN) (помилка у банківських реквізитах може призвести до необхідності проходження повторної процедури укладення договору та, відповідно, до відтермінування оплати за надані послуги. Відповідальність за правильність банківських реквізитів, які автоматично будуть відображені у проєкті договору, несе суб'єкт господарювання);
- інформацію про підрядників, які будуть залучені до виконання договору в частині надання медичних послуг відповідно до цього оголошення, вид медичних послуг для надання яких будуть залучені підрядники, номер, дату та строк дії договору  укладеного з підрядником.
У разі потреби, разом із заявою також необхідно подати додатки до неї, які слід прикріпити у вигляді сканованих документів у форматі PDF (далі – пропозиція), або відомості (посилання) щодо наявності такої інформації в державному реєстрі, базі даних або інших інформаційних ресурсах.

Перелік додатків до пропозиції:
Додаток 1. Сканована копія в електронній формі документа, що підтверджує повноваження підписанта.
Додаток 2. Сканована копія документа, що підтверджує доступність будівлі та приміщення, в яких суб’єкт господарювання провадитиме свою діяльність, для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до будівельних норм і правил, виданого фахівцем з питань технічного обстеження будівель та споруд, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Якщо зазначений документ подавався суб’єктом господарювання під час укладення договору на 2022 рік, він додається у разі, коли відбулися зміни умов його отримання (зокрема, внесення змін до самого документа).
3. Суб’єкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ на визначених в оголошенні умовах, до подання пропозиції повинен забезпечити внесення до електронної системи охорони здоров’я актуальної інформації про:
1) суб’єкт господарювання, місця надання ним медичних послуг та медичне обладнання, зазначене в оголошенні;
2) ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (дата, строк дії, номер наказу, номер ліцензії та вид господарської діяльності, на право здійснення якого видано ліцензію);
3) суб’єктів господарювання, які будуть залучені до виконання договору (підрядники);
4) уповноважених осіб та медичних працівників, які будуть залучені до укладення або виконання договору.
УВАГА: У разі коли після подання пропозиції зазначена інформація змінюється, суб’єкт господарювання повинен у той же день внести відповідні зміни до електронної системи охорони здоров’я.
4. НСЗУ розглядає пропозиції про укладення договору до 26 грудня 2022 року включно.

Умови закупівлі медичних послуг, які будуть надаватись за Договором
Умови надання послуги: стаціонарно.

Підстави надання послуги:
- направлення лікаря з надання ПМД, якого обрано за декларацією про вибір лікаря;
- направлення лікуючого лікаря;
- направлення лікаря мобільної паліативної служби;
- переведення з іншого ЗОЗ/клінічного підрозділу ЗОЗ.

Вимоги до організації надання послуги:
1. Забезпечення проведення оцінки стану пацієнта/пацієнтки щодо відповідності критеріям визначення пацієнта/пацієнтки, що потребує паліативної допомоги відповідно до чинних нормативно-правових актів щодо паліативної допомоги з подальшим складанням плану спостереження пацієнта/пацієнтки, який/яка потребує паліативної допомоги.
2. Забезпечення координації, доступності, планування, безперервності та наступності відповідно до побажань пацієнтів щодо вибору місця лікування і місця смерті із забезпеченням можливості одночасного отримання куративного лікування та паліативної допомоги.
3. Наявність створеної за наказом керівника ЗОЗ мультидисциплінарної команди для надання послуг паліативної допомоги.
4. Забезпечення проведення лабораторних досліджень, визначених специфікаціями, у ЗОЗ, на умовах договору оренди, підряду та інших умов користування.
5. Забезпечення проведення  інструментальних досліджень, визначених специфікаціями,  у ЗОЗ, на умовах договору оренди, підряду та інших умов користування, а саме:
- електрокардіографія (ЕКГ) (за місцем надання медичних послуг);
- ультразвукові дослідження;
- рентгенологічні дослідження;
- інші інструментальні дослідження відповідно до галузевих стандартів.
6. Наявність затвердженого маршруту пацієнтів щодо їх переведення до іншого відділення ЗОЗ для надання  медичної допомоги за іншими напрямами (за потреби).  
7. Організація комплексного спостереження за станом пацієнтів та консультування лікарями-спеціалістами інших профілів медичної допомоги (за потреби).  
8. Проведення консультацій спеціалістами паліативної служби для лікарів-спеціалістів інших напрямів надання медичної допомоги, які працюють в інших відділеннях та/або ЗОЗ, де отримують лікування пацієнти, які потребують паліативної допомоги, в тому числі за допомогою засобів телекомунікації, з обов’язковою фіксацією наданих рекомендацій в Плані спостереження.
9. Взаємодія з іншими надавачами медичних послуг, центрами соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, службами у справах дітей, територіальними центрами соціального обслуговування населення, іншими надавачами соціальних послуг, в тому числі неурядовими та благодійними організаціями, правоохоронними органами, підприємствами, установами та організаціями, засобами масової інформації, органами місцевого самоврядування на території обслуговування в інтересах своєчасного та ефективного надання допомоги пацієнтам.
10. Обов’язкове інформування пацієнтів щодо можливості отримання інших необхідних медичних послуг безоплатно за рахунок коштів програми медичних гарантій.
11. Інформування пацієнтів щодо можливостей профілактики та лікування, залучення до ухвалення рішень щодо їх здоров'я, узгодження плану лікування з пацієнтами відповідно до їх очікувань та можливостей.
12. Наявність окремих сімейних палат, обладнаних відповідно до табеля оснащення профільного відділення, для сумісного перебування членів родини пацієнтів або батьків, або інших законних представників разом з пацієнтами упродовж надання йому медичних послуг та/або реабілітаційних послуг у сфері охорони здоров'я.
13. Забезпечення права пацієнтів, які перебувають у відділенні/ЗОЗ паліативної допомоги, на допуск до них відвідувачів 24 години на добу в будь-який день тижня за умови дотримання протиепідемічних та карантинних заходів у період епідемії інфекційних захворювань.
14. Наявність затвердженої програми з інфекційного контролю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов’язаних з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ.
15. Наявність локальних документів з інфекційного контролю за особливо небезпечними інфекційними хворобами (ОНІХ) та запобігання їх розповсюдженню з обов’язково відпрацьованим сценарієм щодо впровадження протиепідемічного режиму у надавача медичних послуг та його суворого дотримання в організації роботи та наданні медичної допомоги в умовах виникнення пандемії, а також у випадку виникнення осередку інфікування ОНІХ (зокрема, гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2).
16. Наявність затвердженої внутрішньої системи управління і контролю якості та безпеки медичної діяльності з дотриманням вимог до їх організації і проведення відповідно до чинного законодавства із здійсненням безперервного моніторингу індикаторів оцінки та критеріїв доступності, якості, безпеки надання медичної допомоги за напрямом її надання, ефективного контролю та управління якістю надавача медичних послуг для забезпечення прав пацієнтів на отримання медичної допомоги необхідного обсягу та належної якості.
17. Здійснення закупівлі лікарських засобів,  визначених Національним переліком основних лікарських засобів,   медичних виробів та витратних матеріалів, необхідних для надання медичної допомоги відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
18. Організація ефективного управління запасами лікарських засобів, медичних виробів та витратних матеріалів, закуплених ЗОЗ або отриманих шляхом централізованих закупівель МОЗ. Використання та збереження залишків лікарських засобів та медичних виробів, необхідних для лікування пацієнтів, у тому числі після закінчення дії договору з НСЗУ.
19. Забезпечення пацієнтів асистивними і технічними засобами для мобільності на весь період перебування в ЗОЗ за місцем надання послуги.
20. Дотримання вимог законодавства у сфері протидії насильству, в тому числі виявлення ознак насильства у  пацієнтів та повідомлення відповідних служб згідно із затвердженим законодавством.
21. Дотримання прав людини надавачем медичних послуг відповідно до рекомендацій Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції про права осіб з інвалідністю, Конвенції про права дитини та інших міжнародних договорів, ратифікованих Україною.

Вимоги до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах:
1. За місцем надання медичних послуг:
- Лікар-акушер-гінеколог та/або лікар-гінеколог дитячого та підліткового віку, та/або лікар-анестезіолог, та/або лікар-анестезіолог дитячий, та/або лікар-гастроентеролог, та/або лікар-гастроентеролог дитячий, та/або лікар-гематолог, та/або лікар-гематолог дитячий, та/або лікар-гематолог-онколог дитячий, та/або лікар-кардіолог, та/або лікар-кардіолог дитячий, та/або лікар-кардіоревматолог дитячий, та/або лікар-невропатолог, та/або лікар-невролог дитячий, та/або лікар-нефролог, та/або лікар-нефролог дитячий, та/або лікар-пульмонолог, та/або лікар-пульмонолог дитячий, та/або лікар-терапевт, та/або лікар-педіатр, та/або лікар-фізіотерапевт, та/або лікар-гінеколог-онколог, та/або лікар-уролог, та/або лікар-уролог дитячий, та/або лікар-хірург, та/або лікар-хірург дитячий, та/або лікар-хірург-онколог, та/або лікар-нейрохірург, та/або лікар-нейрохірург дитячий, та/або лікар-онколог, та/або лікар-онколог дитячий, та/або лікар-отоларинголог-онколог, та/або лікар-психіатр, та/або лікар-фтизіатр, та/або лікар-фтизіатр дитячий, та/або лікар-інфекціоніст,  та/або лікар-інфекціоніст дитячий, та/або лікар з лікувальної фізкультури і спортивної медицини, та/або лікар з лікувальної фізкультури, та/або лікар фізичної та реабілітаційної медицини, та/або лікар медицини невідкладних станів, які пройшли відповідну підготовку (цикл тематичного удосконалення, цикл стажування) за напрямом «Паліативна допомога» – щонайменше 4 особи із зазначеного переліку, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.
- Сестра медична – щонайменше 4 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ (цілодобовий пост).
2. У ЗОЗ:
- Лікар-психолог та/або психолог, та/або лікар-психотерапевт – щонайменше одна особа із зазначеного переліку, яка працює за основним місцем роботи в цьому ЗОЗг або за сумісництвом.

Вимоги до переліку обладнання:
1. У ЗОЗ:
- централізована система киснезабезпечення з джерелом медичного кисню (центральний кисневий пункт та/або киснево-газифікаційна станція, та/або кисневий/і концентратор/и), або кисневий концентратор, що здатний підтримувати швидкість потоку кисню від 10 л/хв – щонайменше 4;
- апарат для CPAP-терапії та/або неінвазивної ШВЛ та/або апарат інвазивної ШВЛ;
- портативний дефібрилятор з функцією синхронізації;
- система ультразвукової візуалізації у ЗОЗ, на умовах оренди, підряду та інших умов  користування відповідного обладнання;
- система рентгенівська діагностична у ЗОЗ, на умовах оренди, підряду та інших умов  користування відповідного обладнання;
- резервне джерело електропостачання;
- автоматичне перемикальне комутаційне обладнання відповідно до ДСТУ IEC 60947-6-1: 2007.
2. За місцем надання медичних послуг (відділення паліативної допомоги):
- приєднання внутрішніх мереж відділення до автономного резервного джерела електропостачання відповідно до нормативно-технічних документів;
- централізована система киснезабезпечення з джерелом медичного кисню (центральний кисневий пункт та/або киснево-газифікаційна станція, та/або кисневий/і концентратор/и), або кисневий концентратор, що здатний підтримувати швидкість потоку кисню від 10 л/хв – щонайменше 4;
- електрокардіограф багатоканальний або електрокардіограф багатоканальний портативний;
- пульсоксиметр – щонайменше 4;
- аспіратор (відсмоктувач) – щонайменше 2;
- автоматичний дозатор лікувальних речовин – щонайменше 4;
- ультразвуковий інгалятор;
- глюкометр – щонайменше 4;
- термометр безконтактний – щонайменше 4;
- тонометр та/або тонометр педіатричний з манжетками для дітей різного віку – щонайменше 4;
- пристосування для ентерального харчування;
- ларингоскоп (з набором клинків різних розмірів та видів (прямий, зігнутий));
- комплект масок для CPAP-терапії (дорослі/дитячі);
- комплект назальних канюль (дорослі, дитячі);
- мішок ручної вентиляції легенів;
- функціональне/напівфункціональне ліжко – щонайменше 8;
- протипролежневі матраци відповідно до кількості ліжок;
- ноші;
- ноші на колесах;
- пристрій для підняття пацієнтів в ліжку;
- крісло-каталка – щонайменше 2;
- каталка багатоцільова мобільна з регулюванням висоти;
- візок для миття пацієнтів;
- стілець-туалет;
- набір хірургічних інструментів для обробки ран та пролежнів.

Інші вимоги:
1. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики.
2. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльності, пов'язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (зберігання, використання).
3. Наявність ліцензії на право провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання (експлуатація) або державна реєстрація джерел іонізуючого випромінювання в Державному регістрі джерел іонізуючого випромінювання (на обладнання, експлуатація якого не потребує ліцензування) на все обладнання, яке визначено в умовах закупівлі та потребує такої ліцензії.

Опис медичних послуг, які будуть надаватися за Договором (Специфікація)
Для належного виконання Договору надавач медичних послуг зобов’язується забезпечити наступний обсяг послуги (специфікація) відповідно до потреб пацієнта:
1. Проведення оцінки стану пацієнта/пацієнтки щодо відповідності його/її критеріям надання паліативної допомоги та складання плану спостереження пацієнта/пацієнтки, який/яка потребує такої допомоги.
2. Оцінка соматичного стану пацієнта/пацієнтки та моніторинг порушень функцій життєво важливих органів і систем із подальшим переглядом плану спостереження пацієнта/пацієнтки за потреби.
3. Оцінка психоемоційного стану пацієнта/пацієнтки та надання психологічної допомоги, застосування психотерапевтичних інтервенцій.
4. Оцінка, запобігання та лікування хронічного больового синдрому (у тому числі з використанням наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів).
5. Своєчасне знеболення на всіх етапах діагностики та лікування: обов’язкове анестезіологічне забезпечення під час виконання всіх інвазивних діагностичних та інших лікувальних процедур, які цього вимагають, цілодобовий доступ до ненаркотичних та наркотичних знеболювальних засобів.
6. Оцінка, корекція та контроль нутриційного статусу.
7. Проведення необхідних лабораторних досліджень, зокрема:
- розгорнутий клінічний аналіз крові;
- визначення групи крові і резус-фактора;
- біохімічний аналіз крові (загальний білок, альфа-амілаза, аспартатамінотрансфераза (АсАТ), аланінамінотрансфераза (АлАТ), білірубін і його фракції (загальний, прямий, непрямий), креатинін, сечовина, сечова кислота; електроліти: калій, хлор, натрій, магній);

фібриноген, міжнародне нормалізоване відношення (МНВ);
- глюкоза в цільній крові або сироватці крові;
- загальний аналіз сечі;
- бактеріологічні дослідження;
- інші лабораторні дослідження відповідно до галузевих стандартів.
8. Проведення необхідних інструментальних обстежень, зокрема:
- електрокардіографія (ЕКГ) (за місцем надання медичних послуг);
- ультразвукові дослідження (у закладі охорони здоров’я (ЗОЗ), на умовах оренди, підряду та інших умов  користування відповідного обладнання);
- рентгенологічні дослідження (у ЗОЗ, на умовах оренди, підряду та інших умов  користування відповідного обладнання);
- інші інструментальні дослідження відповідно до галузевих стандартів.
9. Лікарське спостереження та цілодобовий медсестринський догляд.
10. Забезпечення лікарськими засобами, в тому числі для забезпечення симптоматичної терапії (фармакотерапевтичних, хірургічних та інших методів лікування за показаннями), постачання яких здійснюється шляхом централізованих закупівель МОЗ, за рахунок інших програм центрального та місцевого бюджетів, а також лікарськими засобами, визначеними Національним переліком основних лікарських засобів, необхідними медичними виробами та витратними матеріалами відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я та медико-технологічних документів.
11. Надання кисневої підтримки (за показами).
12. Надання респіраторної підтримки: СРАР терапії та/або неінвазивної вентиляції легенів, та/або інвазивної вентиляції легенів (за показами).
13. Розміщення пацієнта/пацієнтки в одно- або двомісних палатах, обладнаних згідно із затвердженим МОЗ табелем оснащення.
14. Забезпечення права пацієнта/пацієнтки на спільне перебування з членами його/її родини, незалежно від стану пацієнта/пацієнтки  до завершення його/її життя.
15. Забезпечення харчуванням в умовах стаціонару.
16. Забезпечення пацієнта/пацієнтки асистивними і технічними засобами для мобільності на весь період перебування в ЗОЗ.
17. Направлення пацієнта/пацієнтки для отримання стаціонарного лікування та діагностики у відділеннях/ЗОЗ відповідного профілю надання медичної допомоги, зокрема, в умовах інтенсивної терапії  (за показами). Виклик спеціалістів у лікувальний заклад, в якому пацієнт/пацієнтка проходить паліативне лікування, у разі неможливості його/її транспортування.
18. Забезпечення проведення (для дітей) трансфузії препаратів та компонентів крові або направлення до інших ЗОЗ для проведення трансфузії за наявності показань.
19. Надання послуг з реабілітації у сфері охорони здоров’я  (за показами).
20. Навчання членів родин пацієнта/пацієнтки (законних представників та осіб, які здійснюють догляд) навичкам догляду за важкохворими.

Суб'єкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ, повинен відповідати Вимогам до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 391.

Подати пропозицію за пакетом «Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим та дітям», перейшовши за цим посиланням.  

Проєкт додатка до договору щодо спеціальних умов надання відповідних видів медичних послуг або груп медичних послуг
Протягом десяти календарних днів з дати підписання проєкту договору уповноваженою особою НСЗУ керівник або уповноважена особа суб’єкта господарювання накладає електронний підпис на такий договір. Накладенням електронного підпису на договір уповноважена особа суб’єкта господарювання підтверджує, що суб’єкт господарювання відповідає умовам закупівлі та спроможний надавати медичні послуги згідно зі специфікацією.
Відповідно до пункту 19-2 Порядку укладення, зміни та припинення договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 410, підписаний НСЗУ та надісланий суб’єкту господарювання проєкт договору є пропозицією укласти договір (оферта), який діє протягом десяти календарних днів з дати підписання. Якщо суб’єкт господарювання не підписав договір протягом установленого строку, пропозиція (оферта) втрачає свою силу, а договір вважається неукладеним.

Важливо:
Договори відповідно до цього оголошення укладаються на строк з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року, якщо інше не передбачено законодавством, яке визначає особливості реалізації програми медичних гарантій на відповідний період.
Для укладення договору за зазначеним пакетом медичних послуг подана пропозиція має відповідати вимогам законодавства, яким визначені особливості реалізації програми медичних гарантій на відповідний період.
Відповідно до пункту 39-1 Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 № 410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій», у разі виявлення замовником фактів внесення до системи недостовірної інформації під час подання надавачем пропозиції про укладення цього договору замовник зменшує суму оплати за звітом про медичні послуги у поточному або наступних звітних періодах на суму коштів, які були сплачені на підставі такої інформації. У разі неможливості подання уточненого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги у поточному або наступних періодах надавач повинен здійснити повернення надміру сплачених коштів протягом п’яти календарних днів з дати отримання відповідної вимоги замовника або самостійного виявлення факту надміру сплачених коштів.

У разі наявності будь-яких питань, які виникають під час заповнення заяви та/або подання пропозиції, звертайтеся на безкоштовну гарячу лінію 16-77, а також за телефонами міжрегіональних департаментів НСЗУ:
1. Центральний міжрегіональний департамент (м. Київ, Київська обл., Житомирська обл., Вінницька обл., Черкаська обл.) - (044) 299 04 86, (044) 299 04 97.
2. Північний міжрегіональний департамент (Полтавська обл., Сумська обл., Харківська обл., Чернігівська обл.) - (057)-341-42-97.
3. Південний міжрегіональний департамент (Миколаївська обл., Одеська обл., Херсонська обл., Автономна Республіка Крим) - (048) 753 13 86.
4. Західний міжрегіональний департамент (Львівська обл., Тернопільська обл., Хмельницька обл., Чернівецька обл., Івано-Франківська обл., Закарпатська обл., Рівненська обл., Волинська обл.) - (032) 259 30 18.
5. Східний міжрегіональний департамент (Дніпропетровська обл., Донецька обл., Запорізька обл., Кіровоградська обл., Луганська обл.) - 098 041 13 45.