gov.ua
Державні сайти України

Національна служба здоров'я України

Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України

Людям із порушенням зору
ua
En
in English

ОГОЛОШЕННЯ 
про укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій за 
пакетом «Ведення вагітності в амбулаторних умовах» від 3 січня 2023 року 

Подання пропозицій та їх розгляд 

НСЗУ укладає договори щодо надання медичних послуг, передбачених цим оголошенням, із закладами охорони здоровʼя незалежно від форми власності та фізичними особами – підприємцями, які розташовані на територіях, які на момент подання пропозиції не визначені наказом Мінреінтеграції тимчасово окупованими.

1. Строк подання пропозиції спливає о 18 годині 00 хвилин за київським часом 10 січня 2023 року.
Пропозиції про укладення договору, у тому числі з усунутими недоліками (повторні), подані після закінчення строку подання, не розглядаються.
Якщо суб’єкту господарювання надіслано повідомлення про виправлення помилок у його пропозиції після граничної дати подання пропозицій, суб’єкт господарювання має право подати оновлену пропозицію протягом двох робочих днів з дня надіслання НСЗУ повідомлення про виправлення помилок.
Розрахунок загальної орієнтовної ціни договору (запланованої та фактичної вартості послуг) здійснюється відповідно до Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 № 1464.
2. Заявник подає до НСЗУ пропозицію (заяву та додатки до неї) в електронній формі шляхом заповнення електронних полів.
Під час заповнення заяви необхідно зазначити:
- інформацію про підставу, відповідно до якої діє підписант договору (для юридичних осіб автоматично зазначається «діє на підставі Статуту», для фізичних осіб – підприємців  необхідно вказати номер та дату запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань);
- місця надання послуг, які будуть включені до договору;
- банківські реквізити суб'єкта господарювання (IBAN) (помилка у банківських реквізитах може призвести до необхідності проходження повторної процедури укладення договору та, відповідно, до відтермінування оплати за надані послуги. Відповідальність за правильність банківських реквізитів, які автоматично будуть відображені у проєкті договору, несе суб'єкт господарювання);
- інформацію про підрядників, які будуть залучені до виконання договору в частині надання медичних послуг відповідно до цього оголошення, вид медичних послуг для надання яких будуть залучені підрядники, номер, дату та строк дії договору  укладеного з підрядником.
У разі потреби, разом із заявою також необхідно подати додатки до неї, які слід прикріпити у вигляді сканованих документів у форматі PDF (далі – пропозиція), або відомості (посилання) щодо наявності такої інформації в державному реєстрі, базі даних або інших інформаційних ресурсах.

Перелік додатків до пропозиції:
Додаток 1. Сканована копія в електронній формі документа, що підтверджує повноваження представника (у разі підписання заяви та доданих до неї документів представником суб’єкта господарювання, крім випадку, коли відомості про повноваження представника містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).
Додаток 2. Сканована копія документа, що підтверджує доступність будівлі та приміщення, в яких суб’єкт господарювання провадитиме свою діяльність, для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до будівельних норм і правил, виданого фахівцем з питань технічного обстеження будівель та споруд, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Якщо зазначений документ подавався суб’єктом господарювання під час укладання договору в минулому періоді, він додається у разі, коли відбулися зміни умов його отримання (зокрема, зміна місцезнаходження юридичної особи, адреси розташування будівлі, будівельних норм і стандартів).
Додаток 3. Сканована копія чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики та сканована копія внесених змін, у разі їх наявності. Залежно від того, коли заклад отримав ліцензію, це може бути:
- ліцензія на бланку, якщо документ отримано до 1 січня 2017 року;
- витяг з наказу МОЗ, якщо ліцензію отримано після 1 січня 2017 року.
У випадку внесення змін до ліцензії копія повідомлення до МОЗ про внесення змін до даних, зазначених у заяві, документах та відомостях, що додавалися до заяви про отримання ліцензії.
3. Суб’єкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ на визначених в оголошенні умовах, до подання пропозиції повинен забезпечити внесення до електронної системи охорони здоров’я актуальної інформації про:
1) суб’єкт господарювання, місця надання ним медичних послуг та медичне обладнання, зазначене в оголошенні;
2) ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (дата, строк дії, номер наказу, номер ліцензії та вид господарської діяльності, на право здійснення якого видано ліцензію);
3) суб’єктів господарювання, які будуть залучені до виконання договору (підрядники);
4) уповноважених осіб та медичних працівників, які будуть залучені до укладення або виконання договору.
УВАГА: У разі коли після подання пропозиції зазначена інформація змінюється, суб’єкт господарювання повинен у той же день внести відповідні зміни до електронної системи охорони здоров’я.
4. НСЗУ розглядає пропозиції про укладення договору до 16 січня 2023 року включно.

Умови закупівлі медичних послуг, які будуть надаватись за Договором
Умови надання послуги: амбулаторно.
Підстави надання послуги:
- направлення лікаря з надання ПМД, якого обрано за декларацією про вибір лікаря;
- направлення лікуючого лікаря;
- самозвернення до лікаря-акушера-гінеколога.

Вимоги до організації надання послуги:
1. Організація спостереження за вагітними, включаючи контроль за станом здоров’я вагітних, повнотою обстежень, консультацій, виконанням лікувально-профілактичних заходів, з дотриманням етапності (взяття під нагляд, розробка та виконання індивідуального плану ведення вагітності.
2. Своєчасне виявлення вагітних, які належать до груп ризику (визначення групи ризику, виду ризику та оцінка його ступеня), з подальшим дотриманням у веденні вагітності регіоналізації в організації перинатальної допомоги відповідно до чинного законодавства.
3. Забезпечення проведення лабораторних досліджень, у тому числі швидкими тестами (експрес-тестами) для тестування на ВІЛ та сифіліс, відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я у ЗОЗ або на умовах договору підряду.
4. Забезпечення проведення інструментальних досліджень відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я в ЗОЗ або на умовах договору підряду.
5. Організація забору та транспортування біологічного матеріалу, в тому числі до бактеріологічних лабораторій, для проведення досліджень.
6. Проведення специфічної профілактики резус-сенсибілізації шляхом введення антирезусного D імуноглобуліну, який закуповується ЗОЗ.
7. Забезпечення лікарськими засобами для надання невідкладної допомоги.
8. Інформування пацієнток щодо можливостей профілактики та лікування, залучення до ухвалення рішень щодо їх здоров'я, узгодження плану лікування з пацієнтками відповідно до їх очікувань та можливостей.
9. Обов’язкове інформування пацієнток щодо можливості отримання інших необхідних медичних послуг безоплатно за рахунок коштів програми медичних гарантій.
10. Взаємодія з іншими надавачами медичних послуг для своєчасного та ефективного надання допомоги пацієнткам.
11. Наявність затвердженої програми з інфекційного контролю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов’язаних з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ.
12. Наявність локальних документів з інфекційного контролю за особливо небезпечними інфекційними хворобами (ОНІХ) та запобігання їх розповсюдженню з обов’язково відпрацьованим сценарієм щодо впровадження протиепідемічного режиму у ЗОЗ та його суворого дотримання в організації роботи та наданні медичної допомоги в умовах виникнення пандемії, а також у випадку виникнення осередку інфікування ОНІХ (зокрема, гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2).
13. Наявність внутрішньої системи управління і контролю якості та безпеки медичної діяльності з дотриманням вимог до їх організації і проведення відповідно до чинного законодавства із здійсненням безперервного моніторингу індикаторів оцінки та критеріїв доступності, якості, безпеки надання медичної допомоги за напрямом її надання, ефективного контролю та управління якістю ЗОЗ для забезпечення прав пацієнток на отримання медичної допомоги необхідного обсягу та належної якості.
14. Ведення індивідуальної карти вагітної і породіллі (форма № 111/о) та обмінної карти (форма № 113/о) з обов’язковим обґрунтуванням діагнозу та зазначенням усіх важливих діагностичних, лікувальних, реабілітаційних і профілактичних процедур, які проводяться пацієнткам.
15. Дотримання вимог законодавства у сфері протидії насильству, в тому числі виявлення ознак насильства у пацієнток та повідомлення відповідних служб згідно із затвердженим законодавством.
16. Забезпечення оцінки стану здоров’я пацієнток, в тому числі виявлення ознак насильства, та постконтактної профілактики інфекцій, що передаються статевим шляхом у разі насильства за ознакою статі, та дотримання вимог законодавства у сфері протидії насильству.
17. Дотримання прав людини надавачем медичних послуг відповідно до рекомендацій Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції про права осіб з інвалідністю, Конвенції про права дитини та інших міжнародних договорів, ратифікованих Україною.

Вимоги до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють: 
1. За місцем надання медичних послуг:
- Лікар-акушер-гінеколог – щонайменше 2 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ або за сумісництвом.
- Акушерка – щонайменше 2 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.
2. У ЗОЗ:
- Лікар-терапевт – щонайменше одна особа, яка працює за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ або за сумісництвом.
- Лікар з ультразвукової діагностики, який пройшов підготовку з пренатальної діагностики (курс тематичного удосконалення з пренатальної діагностики) – щонайменше одна особа, яка працює за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ або за сумісництвом.

Вимоги до переліку обладнання: 
1. У ЗОЗ:
- система ультразвукової візуалізації, зокрема на основі ефекту Доплера додатково з трансвагінальним датчиком;
- монітор фетальний (кардіомонітор плода) з автоматичним аналізом;
- кольпоскоп з фотофіксацією та/або відеосистемою;
- електрокардіограф багатоканальний;
- портативний дефібрилятор з функцією синхронізації.
2. За місцем надання медичних послуг:
- мішок ручної вентиляції легенів;
- ваги медичні;
- ростомір;
- глюкометр;
- термометр безконтактний;
- пульсоксиметр – щонайменше 2;
- тонометр – щонайменше 2;
- аптечка для надання невідкладної допомоги.

Інші вимоги: 
1. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю акушерство і гінекологія, терапія, ультразвукова діагностика.

Опис медичних послуг, які будуть надаватися за Договором (Специфікація)
Для належного виконання Договору надавач медичних послуг зобов’язується забезпечити наступний обсяг послуги (специфікація) відповідно до потреб пацієнта:
1. Динамічне спостереження за перебігом вагітності, включаючи контроль за станом здоров’я вагітних, повнотою обстежень, консультацій, виконанням лікувально-профілактичних заходів, з дотриманням етапності (взяття під нагляд, розробка та виконання індивідуального плану ведення вагітності відповідно групи ризику) згідно з галузевими стандартами у сфері охорони здоров’я.
2. Проведення необхідних лабораторних досліджень відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я у закладі або на умовах договору, зокрема:
а. загально-клінічних, біохімічних та імунохімічних лабораторних досліджень:
- розгорнутий аналіз крові з визначенням кількості тромбоцитів і гематокриту (щонайменше двічі, за показаннями);
- визначення групи крові і резус-фактора (при постановці на облік);
- аналіз крові на наявність антитіл при Rh-негативній належності крові у вагітної (щонайменше двічі, за показаннями);
- біохімічний аналіз крові (загальний білок, аспартатамінотрансфераза (АсАТ), аланінамінотрансфераза (АлАТ), білірубін і його фракції (загальний, прямий, непрямий), креатинін, сечовина, електроліти, феритин крові);
- коагуляційний гемостаз (тромбіновий час, активований частковий (парціальний) тромбопластиновий час (АЧТЧ, АПТЧ), фібриноген, міжнародне нормалізоване відношення (МНВ) та час згортання крові);
- глюкоза в цільній крові або сироватці крові;
- загальний аналіз сечі з обов’язковим визначенням білка (при взятті на облік і при кожному відвідуванні);
- глюкозотолерантний тест (щонайменше 1);
- визначення плацентарного фактора росту (PIGF);
- визначення плазмового протеїну А (PAPP-A) – щонайменше 1 раз, хоріонічного гонадотропіну (β-ХГЛ вільний, ХГЛ загальний) – щонайменше двічі;
- визначення глікозильованого гемоглобіну;
- дослідження функції щитоподібної залози (тиреотропний гормон (ТТГ), тироксин вільний (FТ4)) вагітним із симптомами дисфункції щитовидної залози або високим ризиком розвитком такої дисфункції;

досліджень на інфекції та віруси:
- HBsAg (при постановці на облік), антитіла до HBsAg, HCV;
- тестування на ВІЛ;
- серологічне дослідження на сифіліс;
- дослідження на цитомегаловірус (антитіла IgG);
- дослідження на хламідіоз, гонорею, трихомоніаз;
- бактеріологічне дослідження сечі та інші бактеріологічні дослідження (при постановці на облік, інше за показами);
- мікробіологічне дослідження матеріалу з перианальної області з метою виявлення носійства стрептокока групи В;
- мікроскопічних та цитологічних обстежень;
- цитологічне дослідження цервікального мазка (цервікальний канал та ектоцервікс);
- мікроскопія урогенітального мазка на мікрофлору;
- інших лабораторних досліджень відповідно до галузевих стандартів.
3. Організація забору та транспортування біологічного матеріалу для проведення досліджень у закладі охорони здоров’я (ЗОЗ) або в інших надавачів медичних послуг на умовах договору підряду.
4. Проведення необхідних інструментальних обстежень відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я, зокрема:
- УЗД матково-плодово-плацентарного комплексу з використанням доплерографії щонайменше двічі;
- трансвагінальна ультразвукова цервікометрія;
- УЗД внутрішніх органів;
- кольпоскопія;
- кардіотокографія (КТГ);
- електрокардіографія (ЕКГ);
- інші інструментальні дослідження відповідно до галузевих стандартів.
5. Забезпечення проведення неінвазивної пренатальної діагностики з розрахунком індивідуального ризику жінки щодо хромосомних аномалій та певних вад розвитку плода за допомогою спеціалізованих комп’ютерних програм.
6. Визначення факторів ризику прееклампсії та проведення комплексу профілактичних заходів.
7. Проведення специфічної профілактики резус-сенсибілізації шляхом введення антирезусного D імуноглобуліну, який закуповується ЗОЗ.
8. Проведення комплексу профілактичних заходів, спрямованих на запобігання ускладнень вагітності, післяпологового періоду, екстрагенітальних захворювань тощо.
9. Направлення вагітної з екстрагенітальним захворюванням до інших спеціалістів для спільного спостереження лікарем-акушером-гінекологом та лікарем-спеціалістом відповідного профілю.
10. Направлення до перинатального консиліуму, сформованого в межах закладу або в іншому закладі, за участю лікаря-генетика, профільних дитячих спеціалістів при виявленні у плода ознак аномалій, вродженої, спадкової патології для уточнення перинатального прогнозу, показань і умов для відповідних втручань.
11. Направлення вагітної до мультидисциплінарного консиліуму, сформованого в межах закладу або в іншому закладі, за участю профільних спеціалістів для узгодження плану ведення вагітності та пологів у жінок групи високого ризику.
12. Направлення вагітної на комісію, діючу в межах закладу або в іншому закладі, з визначення показань для проведення операції (процедури) штучного переривання вагітності, строк якої становить від 12 до 22 тижнів, за медичними показами.
13. Надання невідкладної медичної допомоги вагітним, виклик бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги та надання невідкладної медичної допомоги до її прибуття, визначення подальшої маршрутизації відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
14. Постконтактна профілактика інфекцій, що передаються статевим шляхом, у випадку насильства за ознакою статі.
15. Організація занять у «Школі відповідального батьківства» із залученням членів сім’ї до навчання.
16. Підготовка вагітної до пологів з наданням їй інформаційної, психологічної підтримки та проведенням практичних занять для формування у вагітної навичок поведінки під час пологів, грудного вигодовування та догляду за дитиною.
17. Надання повної інформації вагітним щодо перебігу їх вагітності, особливостей індивідуального плану ведення вагітності та пологів.
18. Інформування вагітної щодо станів, при яких вона повинна звертатися за медичною допомогою, в тому числі при ознаках початку пологової діяльності, а також інформування про заклади перинатальної допомоги, в яких жінці, залежно від її здоров’я та стану плода, рекомендовано народжувати.
19. Охорона здоров’я матерів та новонароджених під час гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2: визначення індивідуального графіка спостереження, у т. ч. з використанням телемедицини, SMS, телефону та ін.).

Суб'єкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ, повинен відповідати Вимогам до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 391.

Подати пропозицію за пакетом «Ведення вагітності в амбулаторних умовах»перейшовши за цим посиланням. 

Проєкт додатка до договору щодо спеціальних умов надання відповідних видів медичних послуг або груп медичних послуг
Протягом десяти календарних днів з дати підписання проєкту договору уповноваженою особою НСЗУ керівник або уповноважена особа суб’єкта господарювання накладає електронний підпис на такий договір. Накладенням електронного підпису на договір уповноважена особа суб’єкта господарювання підтверджує, що суб’єкт господарювання відповідає умовам закупівлі та спроможний надавати медичні послуги згідно зі специфікацією.
Відповідно до пункту 19-2 Порядку укладення, зміни та припинення договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 410, підписаний НСЗУ та надісланий суб’єкту господарювання проєкт договору є пропозицією укласти договір (оферта), який діє протягом десяти календарних днів з дати підписання. Якщо суб’єкт господарювання не підписав договір протягом установленого строку, пропозиція (оферта) втрачає свою силу, а договір вважається неукладеним.

Важливо:
Договори відповідно до цього оголошення укладаються на строк з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року, якщо інше не передбачено Порядком реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 № 1464.
Відповідно до пункту 39-1 Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 № 410 “Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій”, у разі виявлення замовником фактів внесення до системи недостовірної інформації під час подання надавачем пропозиції про укладення цього договору замовник зменшує суму оплати за звітом про медичні послуги у поточному або наступних звітних періодах на суму коштів, які були сплачені на підставі такої інформації. У разі неможливості подання уточненого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги у поточному або наступних періодах надавач повинен здійснити повернення надміру сплачених коштів протягом п’яти календарних днів з дати отримання відповідної вимоги замовника або самостійного виявлення факту надміру сплачених коштів.

У разі наявності будь-яких питань, які виникають під час заповнення заяви та/або подання пропозиції, звертайтеся на безкоштовну гарячу лінію 16-77, а також за телефонами міжрегіональних департаментів НСЗУ:
1. Центральний міжрегіональний департамент (м. Київ, Київська обл., Житомирська обл., Вінницька обл., Черкаська обл.) - (044) 299 04 86, (044) 299 04 97.
2. Північний міжрегіональний департамент (Полтавська обл., Сумська обл., Харківська обл., Чернігівська обл.) - (057)-341-42-97.
3. Південний міжрегіональний департамент (Миколаївська обл., Одеська обл., Херсонська обл., Автономна Республіка Крим) - (048) 753 13 86.
4. Західний міжрегіональний департамент (Львівська обл., Тернопільська обл., Хмельницька обл., Чернівецька обл., Івано-Франківська обл., Закарпатська обл., Рівненська обл., Волинська обл.) - (032) 259 30 18.
5. Східний міжрегіональний департамент (Дніпропетровська обл., Донецька обл., Запорізька обл., Кіровоградська обл., Луганська обл.) - 098 041 13 45.