gov.ua
Державні сайти України

Національна служба здоров'я України

Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України

Людям із порушенням зору
ua
En
in English

ОГОЛОШЕННЯ 
про укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій за пакетом «Психіатрична допомога дорослим та дітям у стаціонарних умовах» від 9 січня 2023 року

Подання пропозицій та їх розгляд

НСЗУ укладає договори щодо надання медичних послуг, передбачених цим оголошенням, із закладами охорони здоровʼя незалежно від форми власності та фізичними особами – підприємцями, які розташовані на територіях, які на момент подання пропозиції не визначені наказом Мінреінтеграції тимчасово окупованими.
Відповідно до пункту 13 Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 № 1464 (далі – Порядок), НСЗУ укладає договори щодо надання медичних послуг, передбачених пакетом медичних послуг «Психіатрична допомога дорослим та дітям у стаціонарних умовах» за умови відсутності у надавача медичних послуг договору/ пропозиції про укладення договору щодо надання медичних послуг за пакетом «Готовність та забезпечення надання медичної допомоги населенню, яке перебуває на території, де ведуться бойові дії».

1. Строк подання пропозиції спливає о 18 годині 00 хвилин за київським часом 23 січня 2023 року.
Пропозиції про укладення договору, у тому числі з усунутими недоліками (повторні), подані після закінчення строку подання, не розглядаються.
Якщо суб’єкту господарювання надіслано повідомлення про виправлення помилок у його пропозиції після граничної дати подання пропозицій, суб’єкт господарювання має право подати оновлену пропозицію протягом двох робочих днів з дня надіслання НСЗУ повідомлення про виправлення помилок.
Розрахунок загальної орієнтовної ціни договору (запланованої та фактичної вартості послуг) здійснюється відповідно до Порядку.
2. Заявник подає до НСЗУ пропозицію (заяву та додатки до неї) в електронній формі шляхом заповнення електронних полів.
Під час заповнення заяви необхідно зазначити:
- інформацію про підставу, відповідно до якої діє підписант договору (для юридичних осіб автоматично зазначається «діє на підставі Статуту», для фізичних осіб – підприємців  необхідно вказати номер та дату запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань);
- місця надання послуг, які будуть включені до договору;
- банківські реквізити суб'єкта господарювання (IBAN) (помилка у банківських реквізитах може призвести до необхідності проходження повторної процедури укладення договору та, відповідно, до відтермінування оплати за надані послуги. Відповідальність за правильність банківських реквізитів, які автоматично будуть відображені у проєкті договору, несе суб'єкт господарювання);
- інформацію про підрядників, які будуть залучені до виконання договору в частині надання медичних послуг відповідно до цього оголошення, вид медичних послуг для надання яких будуть залучені підрядники, номер, дату та строк дії договору  укладеного з підрядником.
У разі потреби, разом із заявою також необхідно подати додатки до неї, які слід прикріпити у вигляді сканованих документів у форматі PDF (далі – пропозиція), або відомості (посилання) щодо наявності такої інформації в державному реєстрі, базі даних або інших інформаційних ресурсах.

Перелік додатків до пропозиції:
Додаток 1. Сканована копія в електронній формі документа, що підтверджує повноваження представника (у разі підписання заяви та доданих до неї документів представником суб’єкта господарювання, крім випадку, коли відомості про повноваження представника містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).
Додаток 2. Сканована копія документа, що підтверджує доступність будівлі та приміщення, в яких суб’єкт господарювання провадитиме свою діяльність, для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до будівельних норм і правил, виданого фахівцем з питань технічного обстеження будівель та споруд, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Якщо зазначений документ подавався суб’єктом господарювання під час укладання договору в минулому періоді, він додається у разі, коли відбулися зміни умов його отримання (зокрема, зміна місцезнаходження юридичної особи, адреси розташування будівлі, будівельних норм і стандартів).
Додаток 3. Сканована копія чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики та сканована копія внесених змін, у разі їх наявності. Залежно від того, коли заклад отримав ліцензію, це може бути:
- ліцензія на бланку, якщо документ отримано до 1 січня 2017 року;
- витяг з наказу МОЗ, якщо ліцензію отримано після 1 січня 2017 року.
У випадку внесення змін до ліцензії копія повідомлення до МОЗ про внесення змін до даних, зазначених у заяві, документах та відомостях, що додавалися до заяви про отримання ліцензії.
Додаток 4. Сканована копія чинної ліцензії на провадження господарської діяльності, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (зберігання, використання).

Для надавачів медичних послуг, включених до переліку спеціальних закладів з надання психіатричної допомоги, затвердженого Міністерством охорони здоров’я України (далі – МОЗ):
Додаток 5. Сканована копія звіту за 2022 рік за формою звітності № 10, затвердженою МОЗ.

3. Суб’єкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ на визначених в оголошенні умовах, до подання пропозиції повинен забезпечити внесення до електронної системи охорони здоров’я актуальної інформації про:
1) суб’єкт господарювання, місця надання ним медичних послуг та медичне обладнання, зазначене в оголошенні;
2) ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (дата, строк дії, номер наказу, номер ліцензії та вид господарської діяльності, на право здійснення якого видано ліцензію);
3) суб’єктів господарювання, які будуть залучені до виконання договору (підрядники);
4) уповноважених осіб та медичних працівників, які будуть залучені до укладення або виконання договору.
УВАГА: У разі коли після подання пропозиції зазначена інформація змінюється, суб’єкт господарювання повинен у той же день внести відповідні зміни до електронної системи охорони здоров’я.
4. НСЗУ розглядає пропозиції про укладення договору до 27 січня 2023 року включно.

Суб'єкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ зі строком дії з 01.01.2023 по 31.12.2023, повинен відповідати Вимогам до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року No 391 (далі - Вимоги), умовам закупівлі, специфікаціям та іншим вимогам законодавства України з 01.01.2023.
У разі якщо субʼєкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ, станом на 01.01.2023 не відповідав Вимогам, умовам закупівлі, специфікаціям та іншим вимогам законодавства України, датою початку строку дії договору є перше число місяця наступного за датою початку відповідності Вимогам, умовам закупівлі, специфікаціям та іншим вимогам законодавства України.

Умови закупівлі медичних послуг, які будуть надаватись за Договором
Умови надання послуги: стаціонарно.

Підстави надання послуги: 
- направлення лікаря з надання ПМД, якого обрано за декларацією про вибір лікаря;
- направлення лікуючого лікаря;
- самозвернення;
- доставлення бригадою екстреної (швидкої) медичної допомоги;
- доставлення поліцейськими в межах положення про поліцейське піклування відповідно до статті 41 Закону України «Про Національну поліцію»;
- переведення з іншого ЗОЗ та/або клінічного підрозділу ЗОЗ;
- за рішенням суду, у випадку, якщо пацієнт/пацієнтка не дає згоди на госпіталізацію відповідно до Закону України «Про психіатричну допомогу».

Вимоги до організації надання послуги: 
1. Забезпечення психіатричного огляду пацієнтів із визначенням потреби в їхній госпіталізації та забезпечення формування лікарем-психіатром (лікарем-психіатром дитячим за умови надання допомоги дітям) у співпраці з пацієнтами індивідуального плану лікування і реабілітації.
2. Наявність палат/и для ізоляції пацієнтів з розладами психіки та поведінки, які перебувають у стані психомоторного збудження і які становлять безпосередню небезпеку для них або інших осіб.
3. Забезпечення проведення лабораторних досліджень, визначених у специфікаціях, у ЗОЗ або на умовах оренди, підряду та інших умов користування.
4. Забезпечення проведення інструментальних досліджень, визначених у специфікаціях, у ЗОЗ або на умовах оренди, підряду та інших умов користування.
5. Забезпечення проведення необхідних психодіагностичних тестів у динаміці, відповідно до галузевих стандартів.
6. Забезпечення своєчасного знеболення всіх болісних діагностичних та лікувальних процедур. Цілодобове забезпечення ненаркотичними та наркотичними знеболювальними засобами.
7. Забезпечення фармакотерапії, психотерапії, методів психологічного впливу, а також реабілітаційної допомоги відповідно до галузевих стандартів.
8. Забезпечення надання профільними фахівцями (з числа працівників надавача або за договором підряду) медичної допомоги пацієнтам при загостренні у них супутніх захворювань в умовах психіатричного стаціонару при відсутності показів для переведення пацієнтів в інший заклад/клінічний підрозділ закладу або у разі неможливості його транспортування.
9. Забезпечення направлення пацієнтів для отримання спеціалізованої медичної допомоги за іншими напрямами в інші ЗОЗ.
10. Забезпечення дотримання прав людини при застосуванні фізичного обмеження (не більше 4 годин при разовому застосуванні) та/або ізоляції (не більше 8 годин при разовому застосуванні) пацієнтів з розладами психіки та поведінки, які перебувають у стані психомоторного збудження, у випадках, коли всіма іншими законними заходами неможливо запобігти їх діям, що становлять безпосередню небезпеку для них або інших осіб.
11. Забезпечення права пацієнтів, які перебувають на лікуванні у відділенні інтенсивної терапії, на допуск до нього/неї відвідувачів, згідно з правилами, визначеними чинними нормативно-правовими актами із дотриманням положень Закону України «Про психіатричну допомогу».
12. Дотримання прав людини надавачем медичних послуг відповідно до рекомендацій Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції про права осіб з інвалідністю, Конвенції про права дитини та інших міжнародних договорів, ратифікованих Україною.
13. Залучення щонайменше одного фахівця з соціальної роботи та/або соціального працівника, та/або соціального робітника, в т.ч. за рахунок місцевих бюджетів та коштів інших програм центрального бюджету.
14. Наявність затвердженої програми з інфекційного контролю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов’язаних з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ.
15. Наявність локальних документів з інфекційного контролю за особливо небезпечними інфекційними хворобами (ОНІХ) та запобігання їх розповсюдженню з обов’язково відпрацьованим сценарієм щодо впровадження протиепідемічного режиму у ЗОЗ та його суворого дотримання в організації роботи та наданні медичної допомоги в умовах виникнення пандемії, а також у випадку виникнення осередку інфікування ОНІХ (зокрема, гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2).
16. Наявність затвердженої внутрішньої системи управління і контролю якості та безпеки медичної діяльності з дотриманням вимог до їх організації і проведення відповідно до чинного законодавства із здійсненням безперервного моніторингу індикаторів оцінки та критеріїв доступності, якості, безпеки надання медичної допомоги за напрямом її надання, ефективного контролю та управління якістю ЗОЗ для забезпечення прав пацієнтів на отримання медичної допомоги необхідного обсягу та належної якості.
17. Взаємодія з іншими надавачами медичних послуг, центрами соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, службами у справах дітей, територіальними центрами соціального обслуговування населення, іншими надавачами соціальних послуг, у тому числі неурядовими та благодійними організаціями, правоохоронними органами, підприємствами, установами та організаціями, засобами масової інформації, органами місцевого самоврядування на території обслуговування для забезпечення комплексного спостереження, лікування та реабілітації пацієнтів з розладами психіки та поведінки.
18. Здійснення закупівлі лікарських засобів, визначених Національним переліком основних лікарських засобів, медичних виробів та витратних матеріалів, необхідних для надання медичної допомоги відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
19. Організація ефективного управління запасами лікарських засобів, медичних виробів та витратних матеріалів, закуплених ЗОЗ або отриманих шляхом централізованих закупівель МОЗ. Використання та збереження залишків лікарських засобів та медичних виробів, необхідних для лікування пацієнтів, у тому числі після закінчення дії договору з НСЗ

Додаткові вимоги до організації надання послуги:
1. Наявність відділення/палати інтенсивної терапії, обладнаних відповідно до табеля матеріально-технічного оснащення.
2. Забезпечення права пацієнтів, які перебувають на лікуванні у відділенні інтенсивної терапії, на допуск до нього/неї відвідувачів, згідно з правилами, визначеними чинними нормативно-правовими актами із дотриманням положень Закону України «Про психіатричну допомогу».

Вимоги до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах: 
1. У ЗОЗ:
a. Лікар-психіатр та/або лікар-психіатр дитячий (за умови надання допомоги дітям) – щонайменше 2 особи із зазначеного переліку, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ (цілодобовий пост).
b. Лікар-психолог та/або лікар-психотерапевт, та/або психолог – щонайменше 2 особи із зазначеного переліку, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.
c. Сестра медична – щонайменше 8 осіб, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.

Додаткові вимоги до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах: 
1. У ЗОЗ:
a. Лікар-анестезіолог та/або лікар-анестезіолог дитячий (за умови надання допомоги дітям) – щонайменше 2 особи із зазначеного переліку, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.
b. Сестра медична – щонайменше 4 особи додатково до основного переліку, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.

Вимоги до переліку обладнання: 
1. У ЗОЗ:
a. електрокардіограф багатоканальний;
b. портативний дефібрилятор з функцією синхронізації;
c. резервне джерело електропостачання;
d. автоматичне перемикальне комутаційне обладнання відповідно до ДСТУ IEC 60947-6-1: 2007.
2. За місцем надання медичних послуг:
- пульсоксиметр;
- глюкометр - щонайменше 2;
- мішок ручної вентиляції легенів;
- тонометр та/або тонометр педіатричний з манжетками для дітей різного віку - щонайменше 2;
- термометр безконтактний - щонайменше 2.

Додаткові вимоги до переліку обладнання: 
1. У відділенні/палаті інтенсивної терапії:
- автономне резервне джерело електропостачання з приєднанням до нього внутрішніх мереж відділення/палати відповідно до нормативно-технічних документів;
- централізована система киснезабезпечення з джерелом медичного кисню (центральний кисневий пункт та/або киснево-газифікаційна станція, та/або кисневий/і концентратор/и), що здатна підтримувати концентрацію кисню на рівні не менше 93±3%, тиск на рівні не менше 0,4 МПа, потік на рівні не менше 20 л/хв.
- апарат штучної вентиляції легенів;
- електроенцефалограф;
- ларингоскоп з набором клинків;
- система моніторингу фізіологічних показників одного пацієнта (неінвазивний АТ, ЧСС, ЕКГ, SpO2, t).

Інші вимоги: 
1. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю психіатрія та/або дитяча психіатрія.
2. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльності, пов'язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (зберігання, використання).

Додаткові вимоги до інших вимог: 
1. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю анестезіологія та/або дитяча анестезіологія.

Опис медичних послуг, які будуть надаватися за Договором (Специфікація)
Для належного виконання Договору надавач медичних послуг зобов’язується забезпечити наступний обсяг послуги (специфікація) відповідно до потреб пацієнта:
1. Проведення психіатричного огляду пацієнта/пацієнтки з визначенням потреби у госпіталізації та формування у співпраці з пацієнтом/пацієнткою індивідуального плану лікування та реабілітації.
2. Проведення необхідних лабораторних досліджень, зокрема:
- розгорнутий клінічний аналіз крові;
- глюкоза в цільній крові або сироватці крові;
- біохімічний аналіз крові (загальний білок, альбумін, альфа-амілаза, аспартатамінотрансфераза (АсАТ), аланінамінотрансфераза (АлАТ), білірубін і його фракції (загальний, прямий, непрямий), креатинін, сечовина, сечова кислота, електроліти: натрій, калій, кальцій, хлор;
- визначення концентрації літію;
- загальний аналіз сечі;
- визначення психоактивних речовин у біосубстратах людини сертифікованими експрес-методами (за допомогою тест-смужок, наприклад, для дослідження сечі та інші);
- визначення алкоголю в біосубстратах людини сертифікованими експрес-методами (за допомогою тест-смужок на визначення алкоголю в слині, сечі, крові, а також за допомогою аналізаторів повітря, що видихає людина, тощо);
- визначення вагітності сертифікованими експрес-методами (за допомогою тест-смужок);
- інші лабораторні дослідження відповідно до галузевих стандартів.
3. Проведення необхідних інструментальних досліджень, зокрема:
- електрокардіографія (ЕКГ);
- ультразвукові дослідження, в тому числі із проведенням доплерографії;
- рентгенографічні дослідження;
- електроенцефалографія (ЕЕГ);
- інші інструментальні дослідження відповідно до галузевих стандартів.
;. Проведення необхідних психодіагностичних тестів у динаміці, відповідно до галузевих стандартів.
5. Проведення консультацій лікарями інших спеціальностей.
6. Застосування фармакотерапії, психотерапії, методів психологічного впливу, а також реабілітаційної допомоги відповідно до галузевих стандартів.
7. Своєчасне знеболення на всіх етапах діагностики та лікування: обов’язкове анестезіологічне забезпечення під час виконання всіх інвазивних діагностичних та інших лікувальних процедур, які цього вимагають, цілодобовий доступ до ненаркотичних та наркотичних знеболювальних засобів.
8. Забезпечення лікарськими засобами відповідно до Національного переліку основних лікарських засобів, медичними виробами та розхідними матеріалами відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
9. Направлення пацієнта/пацієнтки для отримання спеціалізованої медичної допомоги за іншими напрямами в інші ЗОЗ або виклик спеціалістів з цих закладів для медичної допомоги пацієнту/пацієнтці, в тому числі у випадку загострення супутніх захворювань, у разі неможливості його/її транспортування.
10. Цілодобовий супровід лікарем-психіатром та медсестринський догляд за пацієнтом/пацієнткою.
11. Формування разом з пацієнтом/пацієнткою та/або його/її законним представником і за їх згодою плану лікування, супроводу та реабілітації після завершення стаціонарного етапу лікування. Скерування пацієнта/пацієнтки в спеціалізований заклад для надання йому/їй подальшої психіатричної допомоги в амбулаторних умовах та/або за місцем перебування пацієнта/пацієнтки (спеціалістами та фахівцями мобільної мультидисциплінарної команди) та/або у заклад первинного рівня для супроводу і лікування пацієнта/пацієнтки сімейними лікарями.
12. Забезпечення харчування в умовах стаціонару.

Додатковий обсяг медичних послуг, який надавач зобов’язується надавати за договором відповідно до медичних потреб пацієнта/пацієнтки (специфікація) за умови відповідності ЗОЗ додатковим умовам закупівлі:
1. Лікування пацієнта/пацієнтки із загрозливими для життя станами (гостра інтоксикація психоактивними речовинами важкого ступеня, алкогольний делірій, синдром відміни психоактивних речовин, злоякісний нейролептичний/серотоніновий синдром, епілептичний статус, фебрильна шизофренія, суїцидальна поведінка, гостре психомоторне збудження та інші) в умовах палати/відділення інтенсивної терапії.

Подати пропозицію за пакетом «Психіатрична допомога дорослим та дітям у стаціонарних умовах»перейшовши за цим посиланням.

Проєкт додатка до договору щодо спеціальних умов надання відповідних видів медичних послуг або груп медичних послуг
Протягом десяти календарних днів з дати підписання проєкту договору уповноваженою особою НСЗУ керівник або уповноважена особа суб’єкта господарювання накладає електронний підпис на такий договір. Накладенням електронного підпису на договір уповноважена особа суб’єкта господарювання підтверджує, що суб’єкт господарювання відповідає умовам закупівлі та спроможний надавати медичні послуги згідно зі специфікацією.
Відповідно до пункту 19-2 Порядку укладення, зміни та припинення договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 410, підписаний НСЗУ та надісланий суб’єкту господарювання проєкт договору є пропозицією укласти договір (оферта), який діє протягом десяти календарних днів з дати підписання. Якщо суб’єкт господарювання не підписав договір протягом установленого строку, пропозиція (оферта) втрачає свою силу, а договір вважається неукладеним.

Важливо:
Якщо інше не передбачено Порядком договори відповідно до цього оголошення укладаються на строк:
- з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - у разі відповідності субʼєкта господарювання Вимогам, умовам закупівлі, специфікаціям та іншим вимогам законодавства України з 01.01.2023;
- з першого числа місяця наступного за датою початку відповідності Вимогам, умовам закупівлі, специфікаціям та іншим вимогам законодавства України по 31 грудня 2023 року - у разі якщо субʼєкт господарювання станом на 01.01.2023 не відповідав Вимогам, умовам закупівлі, специфікаціям та іншим вимогам законодавства України.
Відповідно до пункту 39-1 Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 № 410 “Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій”, у разі виявлення замовником фактів внесення до системи недостовірної інформації під час подання надавачем пропозиції про укладення цього договору замовник зменшує суму оплати за звітом про медичні послуги у поточному або наступних звітних періодах на суму коштів, які були сплачені на підставі такої інформації. У разі неможливості подання уточненого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги у поточному або наступних періодах надавач повинен здійснити повернення надміру сплачених коштів протягом п’яти календарних днів з дати отримання відповідної вимоги замовника або самостійного виявлення факту надміру сплачених коштів.

У разі наявності будь-яких питань, які виникають під час заповнення заяви та/або подання пропозиції, звертайтеся на безкоштовну гарячу лінію 16-77, а також за телефонами міжрегіональних департаментів НСЗУ:
1. Центральний міжрегіональний департамент (м. Київ, Київська обл., Житомирська обл., Вінницька обл., Черкаська обл.) - (044) 299 04 86, (044) 299 04 97.
2. Північний міжрегіональний департамент (Полтавська обл., Сумська обл., Харківська обл., Чернігівська обл.) - (057)-341-42-97.
3. Південний міжрегіональний департамент (Миколаївська обл., Одеська обл., Херсонська обл., Автономна Республіка Крим) - (048) 753 13 86.
4. Західний міжрегіональний департамент (Львівська обл., Тернопільська обл., Хмельницька обл., Чернівецька обл., Івано-Франківська обл., Закарпатська обл., Рівненська обл., Волинська обл.) - (032) 259 30 18.
5. Східний міжрегіональний департамент (Дніпропетровська обл., Донецька обл., Запорізька обл., Кіровоградська обл., Луганська обл.) - 098 041 13 45.