gov.ua
Державні сайти України

Національна служба здоров'я України

Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України

Людям із порушенням зору
ua
En
in English

ОГОЛОШЕННЯ
про укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій за пакетом «Лікування пацієнтів методом перитонеального діалізу в амбулаторних умовах» від 5 грудня 2022 року

Подання пропозицій та їх розгляд

Відповідно до цього оголошення Національна служба здоров’я України (далі – НСЗУ) укладає договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій (далі – договір) із суб’єктами господарювання, які мали укладені договори у 2022 році за цим пакетом медичних послуг та виключно за місцями надання послуг, які були зазначені у договорі станом на 31 грудня 2022 року.
Розгляд пропозицій про укладення договору відповідно до цього оголошення  здійснюється в тому числі на предмет відповідності поданої пропозиції вимогам законодавства, чинного на момент укладення договору.

1. Строк подання пропозиції спливає о 18 годині 00 хвилин за київським часом 19 грудня 2022 року.
Пропозиції про укладення договору, у тому числі з усунутими недоліками (повторні), подані після закінчення строку подання, не розглядаються.
Якщо суб’єкту господарювання надіслано повідомлення про виправлення помилок у його пропозиції після граничної дати подання пропозицій, суб’єкт господарювання має право подати оновлену пропозицію протягом двох робочих днів з дня надіслання НСЗУ повідомлення про виправлення помилок.
Розрахунок загальної орієнтовної ціни договору (запланованої та фактичної вартості послуг) здійснюється відповідно до законодавства, яким визначені особливості реалізації програми медичних гарантій на відповідний період.
2. Заявник подає до НСЗУ пропозицію (заяву та додатки до неї) в електронній формі шляхом заповнення електронних полів.
Під час заповнення заяви необхідно зазначити:
- інформацію про підставу, відповідно до якої діє підписант договору (для юридичних осіб автоматично зазначається «діє на підставі Статуту», для фізичних осіб – підприємців – необхідно вказати номер та дату запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань);
- місця надання послуг, які будуть включені до договору;
- банківські реквізити суб'єкта господарювання (IBAN) (помилка у банківських реквізитах може призвести до необхідності проходження повторної процедури укладення договору та, відповідно, до відтермінування оплати за надані послуги. Відповідальність за правильність банківських реквізитів, які автоматично будуть відображені у проєкті договору, несе суб'єкт господарювання);
- інформацію про підрядників, які будуть залучені до виконання договору в частині надання медичних послуг відповідно до цього оголошення, вид медичних послуг для надання яких будуть залучені підрядники, номер, дату та строк дії договору  укладеного з підрядником.
У разі потреби, разом із заявою також необхідно подати додатки до неї, які слід прикріпити у вигляді сканованих документів у форматі PDF (далі – пропозиція), або відомості (посилання) щодо наявності такої інформації в державному реєстрі, базі даних або інших інформаційних ресурсах.

Перелік додатків до пропозиції:
Додаток 1. Сканована копія в електронній формі документа, що підтверджує повноваження підписанта.
Додаток 2. Сканована копія документа, що підтверджує доступність будівлі та приміщення, в яких суб’єкт господарювання провадитиме свою діяльність, для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до будівельних норм і правил, виданого фахівцем з питань технічного обстеження будівель та споруд, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Якщо зазначений документ подавався суб’єктом господарювання під час укладення договору на 2022 рік, він додається у разі, коли відбулися зміни умов його отримання (зокрема,  внесення змін до самого документа).
3. Суб’єкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ на визначених в оголошенні умовах, до подання пропозиції повинен забезпечити внесення до електронної системи охорони здоров’я актуальної інформації про:
1) суб’єкт господарювання, місця надання ним медичних послуг та медичне обладнання, зазначене в оголошенні;
2) ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (дата, строк дії, номер наказу, номер ліцензії та вид господарської діяльності, на право здійснення якого видано ліцензію);
3) суб’єктів господарювання, які будуть залучені до виконання договору (підрядники);
4) уповноважених осіб та медичних працівників, які будуть залучені до укладення або виконання договору.
УВАГА: У разі коли після подання пропозиції зазначена інформація змінюється, суб’єкт господарювання повинен у той же день внести відповідні зміни до електронної системи охорони здоров’я.
4. НСЗУ розглядає пропозиції про укладення договору до 26 грудня 2022 року включно.

Умови закупівлі медичних послуг, які будуть надаватись за Договором
Умови надання послуги: амбулаторно та/або за місцем проживання/перебування пацієнта/пацієнтки.

Підстави надання послуги:
- направлення лікаря-нефролога/лікаря-нефролога дитячого при встановленому діагнозі:
- N18.4 Хронічна хвороба нирок, стадія 4 (виключно до показів, вказаних у галузевих стандартах у сфері охорони здоров’я);
- N18.5 Хронічна хвороба нирок, стадія 5;
- N18.8 Інші прояви хронічної ниркової недостатності;
- N18.9 Хронічна хвороба нирок неуточнена;
- N19 Ниркова недостатність неуточнена.

Вимоги до організації надання послуги:
1. Забезпечення можливості вільного вибору пацієнтами ЗОЗ, де проводиться лікування методом перитонеального діалізу.
2. Наявність обладнаного приміщення для навчання та практичних занять відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
3. Наявність розробленої програми навчання пацієнтів методиці проведення ПАПД, АПД та протоколів лікування цими методами.
4. Контроль видачі та використання апаратів для АПД (за наявності відповідного обладнання).
5. Забезпечення доставки виробів медичного призначення та лікарських засобів для проведення перитонеального діалізу (ПАПД/АПД) за місцем перебування пацієнтів.
6. Забезпечення можливості проведення ПД (ПАПД/АПД) в амбулаторних умовах на етапі навчання.
7. Забезпечення проведення лабораторних досліджень, передбачених специфікаціями,  у ЗОЗ або на умовах договору підряду.
8. Забезпечення хімічної та мікробіологічної безпеки у відділенні при проведенні ПД (ПАПД/АПД) в амбулаторних умовах.
9. Взаємодія з іншими надавачами медичних послуг для своєчасного та ефективного надання допомоги пацієнтам.
10. Обов’язкове інформування пацієнтів щодо можливості отримання інших необхідних медичних послуг безоплатно за рахунок коштів програми медичних гарантій.
11. Інформування пацієнтів щодо можливостей профілактики та лікування, залучення до ухвалення рішень щодо їх здоров'я, узгодження плану лікування з пацієнтами відповідно до їх очікувань та можливостей.
12. Наявність затвердженої програми з інфекційного контролю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов’язаних з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ.
13. Наявність локальних документів з інфекційного контролю за особливо небезпечними інфекційними хворобами (ОНІХ) та запобігання їх розповсюдженню з обов’язково відпрацьованим сценарієм щодо впровадження протиепідемічного режиму у ЗОЗ та його суворого дотримання в організації роботи та наданні медичної допомоги в умовах виникнення пандемії, а також у випадку виникнення осередку інфікування ОНІХ (зокрема, гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2).
14. Наявність внутрішньої системи управління і контролю якості та безпеки медичної діяльності з дотриманням вимог до їх організації і проведення відповідно до чинного законодавства із здійсненням безперервного моніторингу індикаторів оцінки та критеріїв доступності, якості, безпеки надання медичної допомоги за напрямом її надання, ефективного контролю та управління якістю ЗОЗ для забезпечення прав пацієнтів на отримання медичної допомоги необхідного обсягу та належної якості.
15. Здійснення закупівлі лікарських засобів,  визначених Національним переліком основних лікарських засобів,   медичних виробів та витратних матеріалів, необхідних для надання медичної допомоги відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
16. Організація ефективного управління запасами лікарських засобів, медичних виробів та витратних матеріалів, закуплених ЗОЗ або отриманих шляхом централізованих закупівель МОЗ. Використання та збереження залишків лікарських засобів та медичних виробів, необхідних для лікування пацієнтів, у тому числі після закінчення дії договору з НСЗУ.
17. Дотримання вимог законодавства у сфері протидії насильству, в тому числі виявлення ознак насильства у  пацієнтів та повідомлення відповідних служб згідно із затвердженим законодавством.
18. Дотримання прав людини надавачем медичних послуг відповідно до рекомендацій Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції про права осіб з інвалідністю, Конвенції про права дитини та інших міжнародних договорів, ратифікованих Україною.

Вимоги до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах:
1. У ЗОЗ:
- Лікар-нефролог та/або лікар-нефролог дитячий (за умови надання допомоги дітям) – щонайменше одна особа із зазначеного переліку, яка працює за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ або за сумісництвом.
2. За місцем надання медичних послуг:
- Сестра медична – щонайменше 2 особи, які працюють за основним місцем роботи у цьому ЗОЗ.

Вимоги до переліку обладнання:
1. За місцем надання медичних послуг:
- електрокардіограф багатоканальний;
- тонометр та/або тонометр педіатричний з манжетками для дітей різного віку;
- мішок ручної вентиляції легенів;
- портативний дефібрилятор з функцією синхронізації;
- глюкометр;
- ваги медичні;
- пристрій для підігрівання розчинів для перитонеального діалізу;
- ваги зі шкалою вимірювання не менше 5 г для зважування розчинів;
- термометр безконтактний;
- аптечка для надання невідкладної допомоги.

Інші вимоги:
1. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю нефрологія та/або дитяча нефрологія.

Опис медичних послуг, які будуть надаватися за Договором (Специфікація)
Для належного виконання Договору надавач медичних послуг зобов’язується забезпечити наступний обсяг послуги (специфікація) відповідно до потреб пацієнта:
1. Первинний огляд пацієнта/пацієнтки та подальше лікарське спостереження за станом життєвої важливих функцій організму.

Контроль ефективності (адекватності) діалізного лікування методами перитонеального діалізу (ПД): постійного перитонеального діалізу (ПАПД) та/або автоматизованого перитонеального діалізу (АПД), включаючи оцінку та корекцію нутриційного статусу, своєчасну діагностику, профілактику та лікування інфекційних та неінфекційних ускладнень перитонеального діалізу, із направленням пацієнта/пацієнтки до лікарів-спеціалістів інших профілів.
2. Перевірка ПД-освіти пацієнта/пацієнтки та, за потреби, проведення повторного навчання. Навчання родичів пацієнта/пацієнтки методикам ПАПД/АПД, у випадку коли він/вона не може самостійно проводити процедуру.
3. Оцінка можливості організації процедур перитонеального діалізу пацієнтом/пацієнткою самостійно:
- у випадку можливості самостійного проведення процедури ПД – надання та доставка за місцем проживання пацієнта/пацієнтки виробів медичного призначення (включаючи циклери для АПД) та лікарських засобів; виконання процедури перитонеального діалізу в амбулаторних умовах у закладі охорони здоров’я (ЗОЗ) за необхідності; контроль за використанням циклерів для АПД, витратних медичних матеріалів та лікарських засобів;
- у випадку неможливості самостійного проведення процедури – навчання виконанню процедури перитонеального діалізу (постійного амбулаторного перитонеального діалізу чи автоматизованого перитонеального діалізу) в амбулаторних умовах родичів пацієнта/пацієнтки, а також, у разі необхідності, організація тимчасового проведення амбулаторних процедур ПД (ПАПД/АПД) в ЗОЗ;
- у випадку госпіталізації пацієнта/пацієнтки до іншого ЗОЗ – забезпечення необхідними консультаціями лікаря-нефролога і контроль наявності у пацієнта/пацієнтки достатньої кількості виробів медичного призначення та лікарських засобів для проведення перитонеального діалізу, а у разі необхідності (за запитом пацієнта/пацієнтки) – доставка виробів медичного призначення (включаючи циклери для АПД) та лікарських засобів до місця безпосереднього перебування пацієнта/пацієнтки.
4. Призначення лікування методом перитонеального діалізу із зазначенням типу розчину, об’єму розчину, кратності проведення обмінів, виду ПД (ПАПД або АПД).
5. Проведення необхідних лабораторних досліджень відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я, а також за потребою або при погіршенні стану, зокрема:
- розгорнутий клінічний аналіз крові;
- аналіз сечі загальний;
- біохімічний аналіз крові (сечовина, креатинін, загальний білок, альбумін, електроліти: натрій, калій, кальцій, фосфор, хлор), сироваткове залізо, феритин;
- глюкоза в цільній крові або сироватці крові;
- ліпідний профіль (тригліцериди, загальний холестерин, ліпопротеїди низької щільності (ЛПНЩ), ліпопротеїди високої щільності (ЛПВЩ));
- індекс еритроцитів, число ретикулоцитів, відсоток насичення трансферину залізом, сироватковий феритин;
- контроль залишкової функції нирок (ЗФН);
- Kt/Vurea;
- тест перитонеальної рівноваги (PET).
6. Забезпечення менеджменту перитонеального катетера, профілактики перитоніту, інфекції місця виходу катетера і тунельні інфекції:
- направлення для хірургічної імплантації перитонеального катетера;
- профілактика інфекційних ускладнень, пов’язаних з тривалим перебуванням перитонеального катетера у черевній порожнині пацієнта/пацієнтки;
- направлення пацієнта/пацієнтки, за необхідності, до ЗОЗ при ускладненнях, пов’язаних з діалізним перитонітом, інфекцією місця виходу катетера і тунельною інфекцією.
7. Забезпечення своєчасної діагностики анемії та проведення її медикаментозного лікування.
8. Забезпечення лікарськими засобами відповідно до Національного переліку основних лікарських засобів, медичними виробами та розхідними матеріалами відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
9. Надання своєчасної невідкладної медичної допомоги пацієнту/пацієнтці при виникненні у нього/неї станів, що загрожують життю, у разі проведення процедури  у ЗОЗ.
10. Направлення пацієнта/пацієнтки для отримання спеціалізованої медичної допомоги, інших медичних послуг.

Суб'єкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ, повинен відповідати Вимогам до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 391.

Подати пропозицію за пакетом «Лікування пацієнтів методом перитонеального діалізу в амбулаторних умовах», перейшовши за цим посиланням https://smarttender.biz/ 

Проєкт додатка до договору щодо спеціальних умов надання відповідних видів медичних послуг або груп медичних послуг
Протягом десяти календарних днів з дати підписання проєкту договору уповноваженою особою НСЗУ керівник або уповноважена особа суб’єкта господарювання накладає електронний підпис на такий договір. Накладенням електронного підпису на договір уповноважена особа суб’єкта господарювання підтверджує, що суб’єкт господарювання відповідає умовам закупівлі та спроможний надавати медичні послуги згідно зі специфікацією.
Відповідно до пункту 19-2 Порядку укладення, зміни та припинення договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 410, підписаний НСЗУ та надісланий суб’єкту господарювання проєкт договору є пропозицією укласти договір (оферта), який діє протягом десяти календарних днів з дати підписання. Якщо суб’єкт господарювання не підписав договір протягом установленого строку, пропозиція (оферта) втрачає свою силу, а договір вважається неукладеним.

Важливо:
Договори відповідно до цього оголошення укладаються на строк з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року, якщо інше не передбачено законодавством, яке визначає особливості реалізації програми медичних гарантій на відповідний період.
Для укладення договору за зазначеним пакетом медичних послуг подана пропозиція має відповідати вимогам законодавства, яким визначені особливості реалізації програми медичних гарантій на відповідний період.
Відповідно до пункту 39-1 Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 № 410 “Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій”, у разі виявлення замовником фактів внесення до системи недостовірної інформації під час подання надавачем пропозиції про укладення цього договору замовник зменшує суму оплати за звітом про медичні послуги у поточному або наступних звітних періодах на суму коштів, які були сплачені на підставі такої інформації. У разі неможливості подання уточненого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги у поточному або наступних періодах надавач повинен здійснити повернення надміру сплачених коштів протягом п’яти календарних днів з дати отримання відповідної вимоги замовника або самостійного виявлення факту надміру сплачених коштів.

У разі наявності будь-яких питань, які виникають під час заповнення заяви та/або подання пропозиції, звертайтеся на безкоштовну гарячу лінію 16-77, а також за телефонами міжрегіональних департаментів НСЗУ:
1. Центральний міжрегіональний департамент (м. Київ, Київська обл., Житомирська обл., Вінницька обл., Черкаська обл.) - (044) 299 04 86, (044) 299 04 97.
2. Північний міжрегіональний департамент (Полтавська обл., Сумська обл., Харківська обл., Чернігівська обл.) - (057)-341-42-97.
3. Південний міжрегіональний департамент (Миколаївська обл., Одеська обл., Херсонська обл., Автономна Республіка Крим) - (048) 753 13 86.
4. Західний міжрегіональний департамент (Львівська обл., Тернопільська обл., Хмельницька обл., Чернівецька обл., Івано-Франківська обл., Закарпатська обл., Рівненська обл., Волинська обл.) - (032) 259 30 18.
5. Східний міжрегіональний департамент (Дніпропетровська обл., Донецька обл., Запорізька обл., Кіровоградська обл., Луганська обл.) - 098 041 13 45.