gov.ua
Державні сайти України

Національна служба здоров'я України

Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України

Людям із порушенням зору
ua
En
in English

ОГОЛОШЕННЯ 
про укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій за пакетом «Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у амбулаторних умовах» від 16 січня 2023 року

Подання пропозицій та їх розгляд

НСЗУ укладає договори щодо надання медичних послуг, передбачених цим оголошенням, із закладами охорони здоровʼя незалежно від форми власності та фізичними особами – підприємцями, які розташовані на територіях, які на момент подання пропозиції не визначені наказом Мінреінтеграції тимчасово окупованими.

1. Строк подання пропозиції спливає о 18 годині 00 хвилин за київським часом 27 січня 2023 року.
Пропозиції на укладення договору, у тому числі з усунутими недоліками (повторні), подані після закінчення строку подання, не розглядаються.
Якщо суб’єкту господарювання надіслано повідомлення про виправлення помилок у його пропозиції після граничної дати подання пропозицій, суб’єкт господарювання має право подати оновлену пропозицію протягом двох робочих днів з дня надіслання НСЗУ повідомлення про виправлення помилок.
Розрахунок загальної орієнтовної ціни договору (запланованої та фактичної вартості послуг) здійснюється відповідно до Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 № 1464 (далі – Порядок).
2. Заявник подає до НСЗУ пропозицію (заяву та додатки до неї) в електронній формі шляхом заповнення електронних полів.
Під час заповнення заяви необхідно зазначити:
- інформацію про підставу, відповідно до якої діє підписант договору (для юридичних осіб автоматично зазначається «діє на підставі Статуту», для фізичних осіб  підприємців  необхідно вказати номер та дату запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб  підприємців та громадських формувань);
- місця надання послуг, які будуть включені до договору;
- банківські реквізити суб'єкта господарювання (IBAN) (помилка у банківських реквізитах може призвести до необхідності проходження повторної процедури укладення договору та, відповідно, до відтермінування оплати за надані послуги. Відповідальність за правильність банківських реквізитів, які автоматично будуть відображені у проєкті договору, несе суб'єкт господарювання);
- інформацію про підрядників, які будуть залучені до виконання договору в частині надання медичних послуг відповідно до цього оголошення, вид медичних послуг для надання яких будуть залучені підрядники, номер, дату та строк дії договору, укладеного з підрядником.
У разі потреби, разом із заявою також необхідно подати додатки до неї, які слід прикріпити у вигляді сканованих документів у форматі PDF (далі – пропозиція), або відомості (посилання) щодо наявності такої інформації в державному реєстрі, базі даних або інших інформаційних ресурсах.

Перелік додатків до пропозиції:
Додаток 1. Сканована копія в електронній формі документа, що підтверджує повноваження представника (у разі підписання заяви та доданих до неї документів представником суб’єкта господарювання, крім випадку, коли відомості про повноваження представника містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань).
Додаток 2. Сканована копія документа, що підтверджує доступність будівлі та приміщення, в яких суб’єкт господарювання провадитиме свою діяльність, для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до будівельних норм і правил, виданого фахівцем з питань технічного обстеження будівель та споруд, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Якщо зазначений документ подавався суб’єктом господарювання під час укладання договору в минулому періоді, він додається у разі, коли відбулися зміни умов його отримання (зокрема, зміна місцезнаходження юридичної особи, адреси розташування будівлі, будівельних норм і стандартів).
Додаток 3. Сканована копія чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики та сканована копія внесених змін, у разі їх наявності. Залежно від того, коли заклад отримав ліцензію, це може бути:
- ліцензія на бланку, якщо документ отримано до 1 січня 2017 року;
- витяг з наказу МОЗ, якщо ліцензію отримано після 1 січня 2017 року.
У випадку внесення змін до ліцензії копія повідомлення до МОЗ про внесення змін до даних, зазначених у заяві, документах та відомостях, що додавалися до заяви про отримання ліцензії.

3. Суб’єкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ на визначених в оголошенні умовах, до подання пропозиції повинен забезпечити внесення до електронної системи охорони здоров’я актуальної інформації про:
1) суб’єкт господарювання, місця надання ним медичних послуг та медичне обладнання, зазначене в оголошенні;
2) ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (дата, строк дії, номер наказу, номер ліцензії та вид господарської діяльності, на право здійснення якого видано ліцензію);
3) суб’єктів господарювання, які будуть залучені до виконання договору (підрядники);
4) уповноважених осіб та медичних працівників, які будуть залучені до укладення або виконання договору.
УВАГА: У разі коли після подання пропозиції зазначена інформація змінюється, суб’єкт господарювання повинен у той же день внести відповідні зміни до електронної системи охорони здоров’я.
4. НСЗУ розглядає пропозиції про укладення договору до 3 лютого 2023 року включно.

Суб'єкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ зі строком дії з 01.01.2023 по 31.12.2023, повинен відповідати Вимогам до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 391 (далі – Вимоги), умовам закупівлі, специфікаціям та іншим вимогам законодавства України з 01.01.2023.
У разі якщо субʼєкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ, станом на 01.01.2023 не відповідав Вимогам, умовам закупівлі, специфікаціям та іншим вимогам законодавства України, датою початку строку дії договору є перше число місяця наступного за датою початку відповідності Вимогам, умовам закупівлі, специфікаціям та іншим вимогам законодавства України.

Умови закупівлі медичних послуг, які будуть надаватись за Договором
Умови надання послуги: амбулаторно.

Підстави надання послуги:
- направлення лікаря з надання ПМД, якого обрано за декларацією про вибір лікаря;
- направлення лікуючого лікаря, у тому числі лікаря фізичної та реабілітаційної медицини.

Вимоги до організації надання послуги:
1. Наявність приміщень для надання реабілітаційної допомоги відповідного напряму.
2. Забезпечення проведення первинного, етапних, заключного реабілітаційних обстежень лікарем фізичної та реабілітаційної медицини та фахівцями з реабілітації – членами мультидисциплінарної реабілітаційної команди.
3. Забезпечення складання індивідуального реабілітаційного плану та програми реабілітаційної терапії членами мультидисциплінарної реабілітаційної команди та здійснення контролю за його виконанням пацієнтами.
4. Забезпечення надання реабілітаційної допомоги (зокрема із застосуванням телереабілітації) середнього обсягу (від однієї до двох годин реабілітації на добу) та/або низького обсягу (одна або менше годин реабілітації на добу) пацієнтам, які потребують нейрореабілітації та/або ортопедичної реабілітації, та/або психологічної реабілітації, та/або кардіо-респіраторної реабілітації, та/або комплексної реабілітації та інших напрямів реабілітації, упродовж післягострого та довготривалого реабілітаційних періодів відповідно до складеного індивідуального реабілітаційного плану.
5. Забезпечення підбору, налаштування та навчання користуванню допоміжними засобами реабілітації.
6. Забезпечення дотримання реабілітаційного маршруту пацієнтів, які потребують реабілітаційної допомоги, відповідно до галузевих стандартів та обов’язкове інформування пацієнтів про ці маршрути, що визначаються станом здоров’я пацієнтів.
7. Забезпечення надання психологічної допомоги.
8. Забезпечення направлення пацієнтів, за наявності показань, для проведення лабораторних та/або інструментальних обстежень у закладі або на умовах договору підряду.
9. Забезпечення консультування пацієнтів іншими спеціалістами та фахівцями у сфері охорони здоров’я.
10. Забезпечення направлення пацієнтів в інші заклади/підрозділи для надання їм спеціалізованої медичної допомоги (за потреби).

Інформування пацієнтів/родини/доглядачів щодо можливостей профілактики, лікування та реабілітації, залучення пацієнтів до ухвалення рішень щодо їх здоров'я, узгодження індивідуального реабілітаційного плану з пацієнтами відповідно до їх очікувань та можливостей.
11. Забезпечення організації навчання пацієнтів/родини/доглядачів особливостям догляду, запобіганню можливих ускладнень та дотриманню рекомендацій на всіх етапах надання допомоги.
12. Забезпечення оформлення довідок, формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та направлень на лікарсько-консультативну комісію та/або медико-соціально-експертну комісію.
13. Забезпечення консультативної та методологічної підтримки пацієнтів, які потребують реабілітації, членів їх сімей, інших осіб, які здійснюють догляд, з питань обмежень повсякденного функціонування/життєдіяльності та надання реабілітаційної допомоги.
14. Забезпечення взаємодії з іншими надавачами медичних послуг, центрами соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, службами у справах дітей, територіальними центрами соціального обслуговування населення, іншими надавачами соціальних послуг, у тому числі неурядовими та благодійними організаціями, правоохоронними органами, підприємствами, установами та організаціями, засобами масової інформації, органами місцевого самоврядування на території обслуговування в інтересах своєчасного та ефективного надання допомоги пацієнтам.
15. Обов’язкове інформування пацієнтів щодо можливості отримання інших необхідних медичних послуг безоплатно за рахунок коштів програми медичних гарантій.
16. Забезпечення безперервного професійного розвитку спеціалістів та фахівців з реабілітації згідно із законодавством.
17. Здійснення постійного контролю ефективності наданої реабілітаційної допомоги та застосування допоміжних засобів реабілітації шляхом збору, обробки, аналізу, зберігання та передачі інформації, яку внесено до медичних записів індивідуального реабілітаційного плану особи, яка потребує реабілітації, та медичної інформаційної системи закладу.
18. Наявність затвердженої програми з інфекційного контролю та дотримання заходів із запобігання інфекційним захворюванням, пов’язаним з наданням медичної та реабілітаційної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ.
19. Наявність локальних документів з інфекційного контролю за особливо небезпечними інфекційними хворобами (ОНІХ) та запобігання їх розповсюдженню з обов’язково відпрацьованим сценарієм щодо впровадження протиепідемічного режиму у ЗОЗ та його суворого дотримання в організації роботи та наданні медичної та реабілітаційної допомоги в умовах виникнення пандемії, а також у випадку виникнення осередку інфікування ОНІХ (зокрема, гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2).
20. Наявність внутрішньої системи управління і контролю якості та безпеки медичної діяльності з дотриманням вимог до їх організації і проведення відповідно до чинного законодавства із здійсненням безперервного моніторингу індикаторів оцінки та критеріїв доступності, якості, безпеки надання медичної допомоги за напрямом її надання, ефективного контролю та управління якістю ЗОЗ для забезпечення прав пацієнтів на отримання медичної допомоги та реабілітаційної допомоги необхідного обсягу та належної якості.
21. Дотримання вимог законодавства у сфері протидії насильству, в тому числі виявлення ознак насильства у пацієнтів та повідомлення відповідних служб згідно із затвердженим законодавством.
22. Дотримання прав людини надавачем медичних послуг відповідно до рекомендацій Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції про права осіб з інвалідністю, Конвенції про права дитини та інших міжнародних договорів, ратифікованих Україною.

Вимоги до спеціалістів та кількості фахівців у сфері охорони здоров’я, які працюють на посадах:
1. За місцем надання послуг:
- Лікар з фізичної та реабілітаційної медицини щонайменше 2 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.
- Лікар-психолог та/або лікар-психотерапевт, та/або психолог – щонайменше 2 особи із зазначеного переліку, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ або за сумісництвом.
- Фізичний терапевт – щонайменше 2 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.
- Ерготерапевт – щонайменше 2 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.
- Асистент фізичного терапевта та/або асистент ерготерапевта щонайменше 1 особа, яка працює за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.
- Логопед (терапевт мови та мовлення) – щонайменше 1 особа, яка працює за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ або за сумісництвом.
- Сестра медична – щонайменше 1 особа, яка працює за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.

Вимоги до переліку обладнання:
1. За місцем надання медичних послуг відповідно до напряму реабілітації:
- тонометр та/або тонометр педіатричний з манжетками для дітей різного віку – щонайменше 4;
- пульсоксиметр – щонайменше 2;
- термометр безконтактний;
- глюкометр;
- широка кушетка з регуляцією по висоті – щонайменше 2;
- асистивне обладнання для забезпечення мобільності різного типу і розміру відповідно з розподілом для дорослих та дітей – крісла колісні, палиці, милиці, ходунки, вертикалізатори, засоби альтернативної комунікації (комунікативні дошки, книги, пристрої);
- ортези, бандажі, слінги (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
- поручні реабілітаційні вздовж залу та/або бруси реабілітаційні у залі фізичної терапії;
- бруси реабілітаційні з перешкодами (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
- тренажери сходи-бруси;
- напівсфера балансувальна на платформі щонайменше 2 (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
- тренажер для збільшення сили та об’єму рухів у суглобах кінцівок (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
- обладнання, іграшки та/або матеріали для сенсорної стимуляції та розвитку рухових навичок (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
- настінне дзеркало та/або мобільне дзеркало на коліщатках(для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
 -обладнання, матеріали та засоби для відновлення участі в активностях повсякденного життя, включаючи відновлення когнітивних функцій (у тому числі допоміжне обладнання) (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
- м’ячі (фітболи) різного розміру і форми;
- різні типи балансирів (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
- степ-платформи;
- велотренажер;
- шведська стінка;
- механічний та/або автоматичний ротор для тренування верхніх та нижніх кінцівок (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
- механічний та/або автоматичний апарат для тренування суглобів пальців рук (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
- реабілітаційна бігова доріжка;
- комплект гумових джгутів, гантелі, обтяжувачі, терапевтичні резинки, терапевтичний пластилін;
- реабілітаційні пояси для страхування пацієнтів під час ходьби – щонайменше 2 (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
- обладнання для відновлення сенсорних та рухових функцій верхньої кінцівки (у тому числі гоніометри, динамометри, пінчметри, комплекти обтяжувачів на руки різної ваги, комплекти кілець, конусів, прищіпок, терапевтичний пластилін, еспандери, еластичні стрічки, ігрові матеріали тощо) (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
- допоміжне обладнання для дотягування та хапання, одягання/роздягання та адаптивний одяг (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
- стандартизовані тести та нестандартизовані набори для проведення терапевтичного оцінювання;
- матеріали та засоби для відновлення та розвитку ігрових, соціальних навичок та навичок самообслуговування (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації);
- адаптивні засоби та матеріали для розвитку навичок ковтання, годування та приготування їжі (для закладів, які надають реабілітаційну допомогу за напрямами нейро- та/або ортореабілітації).

Інші вимоги:
1. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю фізична та реабілітаційна медицина.
2. Будівля, що відповідає вимогам ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд».

Опис медичних послуг, які будуть надаватися за Договором (Специфікація)
Для належного виконання Договору надавач медичних послуг зобов’язується забезпечити наступний обсяг послуги (специфікація) відповідно до потреб пацієнта:
1. Проведення первинного, етапних, заключного реабілітаційного обстеження лікарем фізичної та реабілітаційної медицини та фахівцями з реабілітації – членами мультидисциплінарної реабілітаційної команди.
2. Встановлення реабілітаційного діагнозу, складання індивідуального реабілітаційного плану та програми реабілітаційної терапії членами мультидисциплінарної реабілітаційної команди.
3. Здійснення моніторингу клінічного стану пацієнта/пацієнтки, поточного контролю за виконанням індивідуального реабілітаційного плану та його коригування відповідно до отриманих змін за результатами реабілітаційного обстеження.
4. Визначення реабілітаційного прогнозу мультидисциплінарною реабілітаційною командою за результатами реабілітаційного обстеження для планування подальшого реабілітаційного маршруту пацієнта/пацієнтки.
5. Консультування пацієнта/пацієнтки лікарями інших спеціальностей.
6. Надання реабілітаційної допомоги середнього обсягу (від однієї до двох годин реабілітації на добу) та/або низького обсягу (одна або менше годин реабілітації на добу) пацієнту/пацієнтці, який/яка потребують нейрореабілітації та/або ортопедичної реабілітації, та/або психологічної реабілітації, та/або кардіо-респіраторної реабілітації, та/або комплексної реабілітації та інших напрямів реабілітації, упродовж післягострого та довготривалого реабілітаційних періодів відповідно до складеного індивідуального реабілітаційного плану.
7. Надання психологічної допомоги.
8. Проведення профілактики захворювань.
9. Надання невідкладної медичної допомоги, а також виклик бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги за потреби та надання невідкладної медичної допомоги пацієнту/пацієнтці до її прибуття.
10. Направлення пацієнта/пацієнтки в інші ЗОЗ/підрозділи для надання їм спеціалізованої медичної допомоги.
11. Направлення пацієнта/пацієнтки, за наявності показань, для проведення лабораторних та/або інструментальних обстежень відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
12. Оформлення довідок, формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та направлень на медико-соціально-експертну комісію та/або лікарсько-консультативну комісію.
13. Підбір, налаштування та навчання користуванню допоміжними засобами реабілітації під час надання реабілітаційної допомоги.
14. Організація навчання пацієнта/пацієнтки/родини/доглядачів особливостям догляду, запобіганню можливих ускладнень та дотриманню рекомендацій на всіх етапах надання допомоги.

Подати пропозицію за пакетом «Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у амбулаторних умовах», перейшовши за цим посиланням.

Проєкт додатка до договору щодо спеціальних умов надання відповідних видів медичних послуг або груп медичних послуг
Протягом десяти календарних днів з дати підписання проєкту договору уповноваженою особою НСЗУ керівник або уповноважена особа суб’єкта господарювання накладає електронний підпис на такий договір. Накладенням електронного підпису на договір уповноважена особа суб’єкта господарювання підтверджує, що суб’єкт господарювання відповідає умовам закупівлі та спроможний надавати медичні послуги згідно зі специфікацією.
Відповідно до пункту 19-2 Порядку укладення, зміни та припинення договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 410, підписаний НСЗУ та надісланий суб’єкту господарювання проєкт договору є пропозицією укласти договір (оферта), який діє протягом десяти календарних днів з дати підписання. Якщо суб’єкт господарювання не підписав договір протягом установленого строку, пропозиція (оферта) втрачає свою силу, а договір вважається неукладеним.

Важливо:
Якщо інше не передбачено Порядком договори відповідно до цього оголошення укладаються на строк:
- з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року – у разі відповідності субʼєкта господарювання Вимогам, умовам закупівлі, специфікаціям та іншим вимогам законодавства України з 01.01.2023;
- з першого числа місяця, наступного за датою початку відповідності Вимогам, умовам закупівлі, специфікаціям та іншим вимогам законодавства України, по 31 грудня 2023 року – у  разі якщо субʼєкт господарювання станом на 01.01.2023 не відповідав Вимогам, умовам закупівлі, специфікаціям та іншим вимогам законодавства України.
Відповідно до пункту 39-1 Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 № 410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій», у разі виявлення замовником фактів внесення до системи недостовірної інформації під час подання надавачем пропозиції про укладення цього договору замовник зменшує суму оплати за звітом про медичні послуги у поточному або наступних звітних періодах на суму коштів, які були сплачені на підставі такої інформації. У разі неможливості подання уточненого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги у поточному або наступних періодах надавач повинен здійснити повернення надміру сплачених коштів протягом п’яти календарних днів з дати отримання відповідної вимоги замовника або самостійного виявлення факту надміру сплачених коштів.

У разі наявності будь-яких питань, які виникають під час заповнення заяви та/або подання пропозиції, звертайтеся на безкоштовну гарячу лінію 16-77, а також за телефонами міжрегіональних департаментів НСЗУ:
1. Центральний міжрегіональний департамент (м. Київ, Київська обл., Житомирська обл., Вінницька обл., Черкаська обл.) - (044) 299 04 86, (044) 299 04 97.
2. Північний міжрегіональний департамент (Полтавська обл., Сумська обл., Харківська обл., Чернігівська обл.) - (057)-341-42-97.
3. Південний міжрегіональний департамент (Миколаївська обл., Одеська обл., Херсонська обл., Автономна Республіка Крим) - (048) 753 13 86.
4. Західний міжрегіональний департамент (Львівська обл., Тернопільська обл., Хмельницька обл., Чернівецька обл., Івано-Франківська обл., Закарпатська обл., Рівненська обл., Волинська обл.) - (032) 259 30 18.
5. Східний міжрегіональний департамент (Дніпропетровська обл., Донецька обл., Запорізька обл., Кіровоградська обл., Луганська обл.) - 098 041 13 45.