gov.ua
Державні сайти України

Національна служба здоров'я України

Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України

Людям із порушенням зору
ua
En
in English

ОГОЛОШЕННЯ
про укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій за пакетом «Супровід і лікування дорослих та дітей з психічними розладами на первинному рівні медичної допомоги» від 21 листопада 2022 року

Подання пропозицій та їх розгляд
Відповідно до пункту 139-5 Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2022 році, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2021 № 1440, НСЗУ укладає договори за пакетом «Супровід і лікування дорослих та дітей з психічними розладами на первинному рівні медичної допомоги» протягом періоду з 1 листопада до 31 грудня 2022 року.

1. Строк подання пропозиції спливає о 18 годині 00 хвилин за київським часом 30 листопада 2022 року.
Пропозиції на укладення договору, у тому числі з усунутими недоліками (повторні), подані після закінчення строку подання, не розглядаються.
Якщо суб’єкту господарювання надіслано повідомлення про виправлення помилок у його пропозиції після граничної дати подання пропозицій, суб’єкт господарювання має право подати оновлену пропозицію протягом двох робочих днів з дня надіслання НСЗУ повідомлення про виправлення помилок.

2. Заявник подає до НСЗУ пропозицію (заяву та додатки до неї) в електронній формі шляхом заповнення електронних полів.
Під час заповнення заяви необхідно зазначити:
- інформацію про підставу, відповідно до якої діє підписант договору (для юридичних осіб автоматично зазначається «діє на підставі Статуту», для фізичних осіб-підприємців - необхідно вказати номер та дату запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань);
- місця надання послуг, які будуть включені до договору;
- банківські реквізити суб'єкта господарювання (IBAN) (помилка у банківських реквізитах може призвести до необхідності проходження повторної процедури укладення договору та, відповідно, до відтермінування оплати за надані послуги.
Відповідальність за правильність банківських реквізитів, які автоматично будуть відображені у проєкті договору, несе суб'єкт господарювання).

У разі потреби, разом із заявою також необхідно подати додатки до неї, які слід прикріпити у вигляді сканованих документів у форматі PDF (далі – пропозиція), або відомості (посилання) щодо наявності такої інформації в державному реєстрі, базі даних або інших інформаційних ресурсах.

Перелік додатків до пропозиції:
Додаток 1. Сканована копія в електронній формі документа, що підтверджує повноваження підписанта.
Додаток 2. Сканована копія документа, що підтверджує доступність будівлі та приміщення, в яких суб’єкт господарювання провадитиме свою діяльність, для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до будівельних норм і правил, виданого фахівцем з питань технічного обстеження будівель та споруд, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Якщо зазначений документ подавався суб’єктом господарювання під час укладання договору в минулому періоді, він додається у разі, коли відбулися зміни умов його отримання (зокрема, зміна місцезнаходження юридичної особи, адреси розташування будівлі, будівельних норм і стандартів).
Додаток 3. Сканована копія чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики та сканована копія внесених змін, у разі їх наявності. Залежно від того, коли заклад отримав ліцензію, це може бути:
- ліцензія на бланку, якщо документ отримано до 1 січня 2017 року;
- витяг з наказу МОЗ, якщо ліцензію отримано після 1 січня 2017 року.
У випадку внесення змін до ліцензії копія повідомлення до МОЗ про внесення змін до даних, зазначених у заяві, документах та відомостях, що додавалися до заяви про отримання ліцензії.
Додаток 4. Сканована копія документа, що підтверджує спеціальне навчання лікарів з надання ПМД (лікар загальної практики – сімейний лікар, лікар-терапевт, лікар-педіатр), котрі залучені до надання послуг з лікування та супроводу дорослих та дітей із психічними і неврологічними розладами (ПНР) за сертифікованою програмою mhGAP.
Додаток 5. Сканована копія документа, що підтверджує спеціальне навчання сестер медичних,  котрі працюють за основним місцем роботи в суб’єкта господарювання та пройшли курс навчання з ведення та лікування пацієнтів з ПНР за сертифікованою програмою mhGAP.

3. Суб’єкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ на визначених в оголошенні умовах, до подання пропозиції повинен забезпечити внесення до електронної системи охорони здоров’я актуальної інформації про:
1) суб’єкт господарювання, місця надання ним медичних послуг та медичне обладнання, зазначене в оголошенні;
2) ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (дата, строк дії, номер наказу, номер ліцензії та вид господарської діяльності, на право здійснення якого видано ліцензію);
3) уповноважених осіб та медичних працівників, які будуть залучені до укладення або виконання договору.

УВАГА: У разі коли після подання пропозиції зазначена інформація змінюється, суб’єкт господарювання повинен у той же день внести відповідні зміни до електронної системи охорони здоров’я.
4. НСЗУ розглядає пропозиції про укладення договору до 2 грудня 2022 року включно.

Умови закупівлі медичних послуг, які будуть надаватись за Договором
Умови надання послуги: амбулаторно та/або за місцем перебування пацієнта/пацієнтки (за рішенням лікаря ПМД).

Підстави надання послуги:
- самозвернення;
- направлення від лікуючого лікаря для осіб із встановленим діагнозом F00-F99  «Психічні розлади».

Вимоги до організації надання послуги:
1. Забезпечення спеціального навчання лікарів з надання ПМД, які залучені до надання послуг з лікування та супроводу дорослих та дітей із ПНР.
2. Забезпечення надання медичної та психологічної допомоги пацієнтам відповідно до клінічних протоколів по веденню пацієнтів із ПНР на рівні первинної медичної допомоги  за згодою  пацієнтів.
3. Забезпечення оцінки психічного статусу пацієнтів, спрямованої на виявлення тривожних станів, депресії та інших розладів психічного здоров’я.
4. Забезпечення оцінки психічного статусу дітей, спрямованої на виявлення емоційних, поведінкових розладів, насильства (фізичного, сексуального, емоційного, занедбаності та інших форм жорстокого поводження), а також оцінка домашнього та шкільного середовища, взаємодії батьків/піклувальників із дитиною/підлітком.
5. Забезпечення проведення психосоціальних, фармакологічних та поведінкових втручань у дорослих та дітей.
6. Перегляд прихильності пацієнтів до лікування та зміни плану ведення і лікування в межах компетенції сімейного лікаря відповідно до клінічної ситуації та проявів побічних реакцій при застосуванні ліків. Дотримання тактики дій при виявленні побічної реакції лікарського засобу, з повідомленням про кожний такий випадок лікаря-психіатра, яким призначено відповідне лікування, та реєстрацією побічної реакції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
7. Забезпечення постійної взаємодії з лікарем-психіатром з метою оцінювання психічного стану пацієнтів, встановлення психіатричного діагнозу, формування плану лікування й реабілітації та його корекції, а також постійної взаємодії з лікарем-психіатром дитячим, та/або лікарем-психологом, та/або лікарем-психотерапевтом, та/або лікарем-психофізіологом, та/або лікарем-наркологом, та/або лікарем-невропатологом або лікарем-неврологом дитячим щодо встановлення діагнозу та формування плану лікування та його корекції, з іншими лікарями-спеціалістами для лікування коморбідних станів.
8. Наявність маніпуляційного кабінету.
9. Забезпечення проведення психоосвіти з пацієнтами, доглядачами або членами родини.
10. Забезпечення дистанційних методів підтримки пацієнтів з ПНР при повторних спілкуваннях.
11. Забезпечення толерантного ставлення до пацієнтів під час надання медичних послуг відповідно до затвердженої у надавача медичних послуг програми протидії дискримінації та стигматизації пацієнтів та забезпечення конфіденційності відповідних медичних даних.
12. Взаємодія з іншими надавачами медичних послуг, центрами соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, службами у справах дітей, службою працевлаштування, освітніми закладами, територіальними центрами соціального обслуговування населення, іншими надавачами соціальних послуг, у тому числі неурядовими та благодійними організаціями, правоохоронними органами, підприємствами, установами та організаціями, засобами масової інформації, органами місцевого самоврядування на території обслуговування для забезпечення комплексного спостереження, лікування та реабілітації пацієнтів з розладами психіки та поведінки, за згодою та в інтересах пацієнтів.
13. Організація залучення за необхідності членів родини та/або законних представників, та/або осіб, які здійснюють догляд за пацієнтами, до догляду за ними  (за їхньої згоди).
14. Призначення керівником закладу лікаря на заміну (за згодою пацієнтів), задля ефективного та своєчасного надання медичної допомоги пацієнтам з психічними розладами.
15. Взаємодія із закладами спеціалізованої медичної допомоги для своєчасної діагностики та лікування більшості інфекційних та неінфекційних хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів з урахуванням стану здоров’я пацієнтів.
16. Обов’язкове інформування пацієнтів, членів родини та/або законних представників, та/або осіб, які здійснюють догляд за пацієнтами, щодо можливості отримання інших необхідних медичних послуг безоплатно за рахунок коштів програми медичних гарантій.
17. Інформування пацієнтів, членів родини та/або законних представників, та/або осіб, які здійснюють догляд за пацієнтами, щодо можливостей профілактики та лікування, залучення їх до ухвалення рішень щодо здоров'я пацієнтів, узгодження плану лікування відповідно до їх очікувань та можливостей.
18. Проведення індивідуальної профілактичної роботи з пацієнтами із ПНР, спрямованої на відновлення та формування навичок самодопомоги та самообслуговування та/або скерування у заклади соціальної сфери, громадські організації, які надають відповідні послуги.
19. Дотримання вимог законодавства у сфері протидії насильству, в тому числі виявлення ознак насильства у пацієнтів та повідомлення відповідних служб згідно із затвердженим законодавством.
20. Завчасне повідомлення пацієнтів про зміну адреси надання медичної допомоги та зміну контактних телефонних номерів.
21. Наявність затвердженої програми з інфекційного контролю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов’язаним з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ України.
22. Наявність локальних документів з інфекційного контролю за особливо небезпечними інфекційними хворобами (ОНІХ) та запобігання їх розповсюдженню з обов’язково відпрацьованим сценарієм щодо впровадження протиепідемічного режиму у ЗОЗ та його суворого дотримання в організації роботи та наданні медичної допомоги в умовах виникнення пандемії, а також у випадку виникнення осередку інфікування ОНІХ (зокрема, гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2).
23. Наявність затвердженої внутрішньої системи управління і контролю якості та безпеки медичної діяльності з дотриманням вимог до їх організації і проведення відповідно до чинного законодавства із здійсненням безперервного моніторингу індикаторів оцінки та критеріїв доступності, якості, безпеки надання медичної допомоги за напрямом її надання, ефективного контролю та управління якістю ЗОЗ для забезпечення прав пацієнтів на отримання медичної допомоги необхідного обсягу та належної якості.
24. Дотримання прав людини надавачем медичних послуг відповідно до рекомендацій Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції про права осіб з інвалідністю, Конвенції про права дитини та інших міжнародних договорів, ратифікованих Україною.
25. Під час надання медичних послуг дотримання толерантного ставлення до пацієнтів відповідно до затвердженої у надавача медичних послуг програми протидії дискримінації та стигматизації хворих на психічні розлади та забезпечення конфіденційності відповідних медичних даних.

Вимоги до спеціалістів та кількості фахівців, що працюють на посадах:
1. За місцем надання медичних послуг:
a. Лікар з надання ПМД (лікар загальної практики – сімейний лікар, лікар-терапевт, лікар-педіатр) – щонайменше 20% лікарів, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ, та пройшли курс навчання з ведення та лікування пацієнтів з ПНР;
b. Сестра медична – щонайменше 10%, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ та пройшли курс навчання з ведення та лікування пацієнтів з ПНР.

Вимоги до переліку обладнання:
1. За місцем надання медичних послуг:
a. тонометр та/або тонометр педіатричний з манжетками для дітей різного віку;
b. термометр безконтактний;
c. аптечка для надання невідкладної допомоги;
d. мішок ручної вентиляції легенів.

Інші вимоги:
1. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю загальна практика – сімейна медицина та/або педіатрія, та/або терапія.
2. Наявність договору з НСЗУ за пакетом «Первинна медична допомога».
3. Використання міжнародної класифікації ІСРС-2-Е (Р01-Р29; Р70-Р82; Р85; Р86; Р98; Р99; Z01-Z16; Z18-Z25; Z27-Z29) для подання даних до електронної системи охорони здоров’я (далі – ЕСОЗ) з метою  адвокації базових послуг.

Опис медичних послуг, які будуть надаватися за Договором (Специфікація)
Для належного виконання Договору надавач медичних послуг зобов’язується забезпечити наступний обсяг послуги (специфікація) відповідно до потреб пацієнта:
1. Проведення клінічної оцінки стану пацієнта/пацієнтки з позитивним результатом проведеного скринінгу психічних розладів на первинному рівні надання медичної допомоги (за інформованої згоди пацієнта/пацієнтки):
a. оцінка стану фізичного здоров’я (фізикальне обстеження, диференціальна діагностика);
b. оцінка психічного статусу пацієнта/пацієнтки, спрямованої на виявлення психічних і неврологічних розладів (ПНР)  та інших розладів психічного здоров’я, а також оцінка психічного статусу дітей, спрямованих на виявлення емоційних, поведінкових розладів, насильства (фізичного, сексуального, емоційного, занедбаності та інших форм жорстокого поводження).
2. Направлення на проведення лабораторних та інструментальних  досліджень (крім, включених у специфікації  пакета «Первинна медична допомога») з метою диференціальної діагностики та виключення ПНР, асоційованих із фізичним здоров’ям.
3. Скерування пацієнта/пацієнтки (за згодою) до лікаря-психіатра для діагностики, встановлення діагнозу та для надання рекомендацій з лікування у випадку наявності у  пацієнта/пацієнтки ПНР за результатами оцінки його/її психічного статусу.
4. Оцінка соціального статусу, соціальних проблем, пов’язаних із виявленими психічними розладами у пацієнта/пацієнтки, та визначення  його/її потреб у соціалізації та соціальній реабілітації.
5. Складання плану ведення та лікування пацієнта/пацієнтки з виявленими та встановленими раніше розладами в межах компетенції сімейного лікаря, який пройшов відповідну підготовку із ведення пацієнтів з ПНР.
6. Надання пацієнту/пацієнтці першої психологічної допомоги.
7. Застосування психосоціальних (психоосвіти, роботи з психосоціальними стресогенними чинниками, сприяння участі у повсякденній діяльності та інше), а також фармакологічних та поведінкових втручань.
8. Формування прихильності пацієнта/пацієнтки до лікування, першої психологічної допомоги, у тому числі із залученням соціальних служб у громадах, волонтерів,  які надають допомогу щодо психічного здоров'я, та психосоціальної підтримки.
9. Моніторинг лікування та контроль за виконанням плану спостереження та лікування.
10. Забезпечення супроводу пацієнта/пацієнтки з ПНР.
11. Скерування пацієнта/пацієнтки, за відсутності позитивної динаміки у його/її стані після застосування психосоціальних, фармакологічних та поведінкових втручань до лікаря-психіатра або лікаря-психіатра дитячого, та/або лікаря-психолога, та/або лікаря-психотерапевта, та/або лікаря-психофізіолога, та/або лікаря-нарколога, та/або лікаря-невролога, та/або лікаря-невролога дитячого та взаємодія з ними.
12. Направлення пацієнта/пацієнтки при наявності показань в інші заклади охорони здоров'я для надання їм спеціалізованої медичної допомоги та інших медичних послуг.
13. Надання своєчасної невідкладної медичної допомоги при виникненні станів, що загрожують життю і виникли під час надання медичних послуг пацієнту/пацієнтці, а також виклик бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги та надання невідкладної медичної допомоги пацієнту/пацієнтці до її прибуття, в тому числі  для транспортування стаціонарного психіатричного лікування.
14. Психологічна підтримка членів родини та/або законних представників, та/або осіб, які здійснюють догляд за пацієнтом/пацієнткою, а також навчання його/її техніці самодопомоги.
15. Інформування та роз’яснення членам родини та/або законним представникам, та/або особам, які здійснюють догляд за пацієнтом/пацієнткою, про проблеми з психологічним та/або психічним здоров’ям пацієнта/пацієнтки та вплив близького оточення на одужання родича.

Суб'єкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ, повинен відповідати Вимогам до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 391.

Подати пропозицію за пакетом «Супровід і лікування дорослих та дітей з психічними розладами на первинному рівні медичної допомоги», перейшовши за цим посиланням.

Проєкт додатка до договору щодо спеціальних умов надання відповідних видів медичних послуг або груп медичних послуг
Протягом десяти календарних днів з дати підписання проєкту договору уповноваженою особою НСЗУ керівник або уповноважена особа суб’єкта господарювання накладає електронний підпис на такий договір. Накладенням електронного підпису на договір уповноважена особа суб’єкта господарювання підтверджує, що суб’єкт господарювання відповідає умовам закупівлі та спроможний надавати медичні послуги згідно із специфікацією.

Відповідно до пункту 19-2 Порядку укладення, зміни та припинення договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 410, підписаний НСЗУ та надісланий суб’єкту господарювання проєкт договору є пропозицією укласти договір (оферта), який діє протягом десяти календарних днів з дати підписання. Якщо суб’єкт господарювання не підписав договір протягом установленого строку, пропозиція (оферта) втрачає свою силу, а договір вважається неукладеним.

Важливо: умови договору, який буде укладений відповідно до цього оголошення, застосовуються з 1 листопада 2022 року за умови встановлення відповідності поданої пропозиції умовам, зазначеним в оголошенні, на 1 листопада 2022 року.

У разі наявності будь-яких питань, які виникають під час заповнення заяви та/або подання пропозиції, звертайтеся на безкоштовну гарячу лінію 16-77, а також за телефонами міжрегіональних департаментів НСЗУ:
1. Центральний міжрегіональний департамент (м. Київ, Київська обл., Житомирська обл., Вінницька обл., Черкаська обл.) - (044) 299 04 86, (044) 299 04 97.
2. Північний міжрегіональний департамент (Полтавська обл., Сумська обл., Харківська обл., Чернігівська обл.) - (057)-341-42-97.
3. Південний міжрегіональний департамент (Миколаївська обл., Одеська обл., Херсонська обл., Автономна Республіка Крим) - (048) 753 13 86.
4. Західний міжрегіональний департамент (Львівська обл., Тернопільська обл., Хмельницька обл., Чернівецька обл., Івано-Франківська обл., Закарпатська обл., Рівненська обл., Волинська обл.) - (032) 259 30 18.
5. Східний міжрегіональний департамент (Дніпропетровська обл., Донецька обл., Запорізька обл., Кіровоградська обл., Луганська обл.) - 098 041 13 45.